ארגון המורים ישבית היום (שלישי) את כל החינוך העל יסודי ברחבי הארץ, מכיתה י' ומעלה, בשל מה שהוא מגדיר כ"התבצרות האוצר וחוסר ההתקדמות במשא ומתן". באגרת שהפיץ למורים כתב יו״ר הארגון רן ארז כי "ביום ראשון, 12.11.17, שבתנו שביתת אזהרה של יום אחד על מנת לאותת למשרדי האוצר והחינוך שלא ניתן יד לסחבת שבה הם נוקטים מזה כ- 10 חודשים במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי.



"למעשה, מדובר לא רק בקביעת ישיבות בתדירות נמוכה, אלא גם בניסיון מצד פקידי האוצר להטעות אותנו באמצעות נתונים שגויים וחישובים לא נכונים המכוונים להצביע על עלות גדולה מדי של הסכם השכר ואז להקטין למקסימום את דרישותינו. הם שכחו כנראה שגם אנחנו יכולים לחשב חישובים וכי לשקר רגליים קצרות".

"לא אפרט כרגע את כל תביעותינו ממשרדי האוצר והחינוך בתחומים השונים", נכתב באגרת, "אך אציין את העיקריות שבהן: תוספת שכר מיידית לשכר ההתחלתי, כדי שמורה חדש יתחיל משכר של 8,000 ש"ח ברוטו במקום 6,400 ש"ח, עליית שכר יחסית לוותק 2 עד 7 כולל, תוספת שכר מיידית בסך 600 ש"ח למורים מוותק 8 ומעלה, תוספת גמולי השתלמות והעלאת התקרה של צבירת גמולי השתלמות, שעות לבעלי תפקידים, הוספת תפקידים, תקן ליעוץ בחט"ב, מענקי הצטיינות למורי חט"ב, גמול שעות חינוך למורי החט"ב, סל שעות ניהול למנהלי בתיה"ס ותוספת שכר למנהלים".


רן ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
"חשוב לציין עוד שרבות מתביעותינו הנוספות אינן עולות כסף, אך משפרות את תנאי העבודה של המורים בבתיה"ס", נכתב עוד, "הואיל ועד כה לא הייתה בנוגע לתביעות אלו התקדמות כלשהי וכל ההתמקדות הייתה אך ורק בנושא תוספת השכר למורים כפי שפורט בסעיפים 1 ו- 2, תוך רצונם של אנשי האוצר לחלק את התוספות לתשלומים במשך 4 שנים ולא לשלמן מיידית, אין לנו מנוס אלא לחדש את המאבק. באשר להמשך, נודיע מדי יום בנוגע לצעדים הצפויים בימים שלאחר מכן".

ארז הודיע כבר בחמישי למשרד החינוך כי אם בישיבת המו"מ הקרובה שתתקיים ביום שני, לא יושגו הסכמות לטובת עובדי ההוראה ומערכת החינוך, יחדש ארגון המורים את המאבק, החל מיום שלישי הקרוב, זאת בשל מה שהם טוענים כניסיון האוצר למשוך את זמן המו"מ ולדחות את הצעות ארגון המורים.

"הצעת משרד האוצר מסתירה בתוכה "עזים" הפוגעות בעובדי ההוראה ובמערכת החינוך ולא נאפשר לזה לקרות", אמר אז ארז, "ניסיון האוצר לגרום לכך שהמורים יממנו את שיפור מערכת החינוך ותפקוד בתי הספר, על ידי חלק משכרם, זה לא ייתכן. יש להקצות תקציב נפרד לשכר המורים ותקציב נפרד לשיפור מערכת החינוך ובתי הספר ובכך לתקן עיוותים שיאפשרו תפקוד ראוי של מערכת החינוך על מוריה ותלמידיה. גם חישובי עלויות תוספת השכר אינם נכונים, זה לא מפליא אותנו והערנו לאוצר על כך. העברנו סוגיה זו למנכ"ל משרד החינוך וביקשנו מהם להתערב כי הכל בא על חשבון מערכת החינוך".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה להחלטה ש"תמוה כי ארגון המורים מודיע על שביתה ביום שלישי זאת בשעה שנקבעו ישיבות ליום חמישי וליום שני. נדמה כי הישיבות שנקבעו לא ינוצלו על ידי הארגון לצורך קידום המשא ומתן באופן יעיל. צר לנו שארגון המורים פועל בצעדים כוחניים לאחר שכבר הודיע על הסכמות בעניין. יוזכר כי משרד האוצר פועל להעלאת שכר המורים הצעירים במדינת ישראל המרוויחים כשליש ממשכורתם של מורים ותיקים, והפער ממשיך לגדול בכל שנה. פער חריג שארגון המורים מסרב לצמצם ובמקום זאת פונה להחרפת הצעדים הארגוניים על גב תלמידי ישראל".