אחרי ימים ארוכים של טמפרטורות מעל הממוצע, הגיעה לארץ המערכת החורפית ועמה הגשמים. שלל ברקים כבשו אתמול אחר הצהריים את שמי הגליל ובמקביל החלו גם לרדת גשמים ולנשב רוחות, שהמשיכו לכיוון המרכז בהמשך הלילה. מהשירות המטאורולוגי בבית דגן נמסר כי לפנות ערב התחזקו הרוחות לאורך מישור החוף והגיעו למהירות של 30 קמ"ש.


הכמות הגבוהה ביותר של משקעים נרשמה עד הבוקר בחרשים - 50 מ"מ. בכפר הירוק גם ירדה כמות גבוהה של משקעים - 40 מ"מ. באשדוד ירדו 30 מ"מ, בתל אביב כ-20 מ"מ ובחיפה - 14 מ"מ במרום הגולן ירדו 10 מ"מ בלבד וככל שממשיכים מזרחה מאזור המרכז, כמויות הגשמים הופכות נמוכות יותר. בירושלים ירדו עד הבוקר 2.5 מילימטר בלבד. 

ערפל בחרמון. צילום: אתר החרמון

ערפל בחרמון. צילום: אבשלום ששוני



גשם בגוש דן. צילום: אבשלום ששוני



הגשמים גרמו לעומסי תנועה כבדים ביותר באזור גוש דן, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר. נהגים נתקעו בפקקים ממושכים ושוב התברר שגשם גורם לפקקי ענק גם אם הוא רק לסירוגין. מהשירות המטאורולוגי נמסר שהגשמים ימשיכו לרדת לפרקים וימשיך להיות קר מהרגיל. משעות הצהריים הגשמים יתחילו להיחלש בהדרגה ושיא המערכת הגשומה יהיה מאחורינו. מחר ייתכנו רק טפטופים, אבל ימשיך להיות קר מהרגיל, כאשר בסוף השבוע צפוי מזג אוויר נוח. 
 

הבוקר גם נרשמו תקלות ברמזורים באזור המרכז בגלל מזג האוויר הגשום. כוחות משטרה שהגיעו לרחוב בן גוריון בהרצליה הבחינו בעמוד חשמל שרוף. תקלות רמזורים נוספות נרשמו בתל אביב ברחובות ארלוזורוב, שדרות שאול המלך, תוצרת הארץ, נמיר וערבי נחל. אנשי חברת החשמל תקנו את התקלות וכעת ישנם רמזורים שאינם עובדים בפינת הרח' ז'בוטינסקי-הירקון, אשכול לוי-זריצקי ובמחלף הכפר הירוק,. מן המשטרה נמסר כי "לאור מזג האוויר, ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בזהירות ובמקומות בהם שוטרים מכווינים את התנועה, להישמע להוראות השוטרים".



קר מהרגיל, בירושלים: 14 מעלות



במקביל, תחול היום ירידה נוספת של 5-3 מעלות במידות החום ויהיה קר מהרגיל. בחיפה יהיו 18-15 מעלות, תל אביב: 20-15 מעלות, ירושלים: 14-11 מעלות, באר שבע: 19-11 מעלות, ואילת: 25-13 מעלות.



מערכת הגשומה צפויה להיחלש בהדרגה לקראת וביום רביעי ייתכנו טפטופים, אבל ימשיך להיות קר מהרגיל. ביום שישי הטמפרטורות יעלו במקצת, אך עדיין יתכן טפטוף עד גשם מקומי קל ויהיה קר מהרגיל לעונה.