גורמים שנחשפו לחקירת ראש הממשלה מתארים אדם לחוץ, מיוזע ומבוהל שנגרר להטיח בחוקריו תשובות לא רלוונטיות, כך מפרסם הבוקר העיתונאי בן כספית במעריב. היום (שלישי) הוא התייחס ב-103FM לטענה כי 'יהיה משהו כי יש משהו' ואמר: "אני חושב שאין ויכוח על כך שיש משהו, בניגוד לרושם שנוצר, גם אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט שלא להגיש כתב אישום".



"לחוץ ומיוזע". נתניהו ושמרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"לחוץ ומיוזע". נתניהו ושמרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לדבריו, "לומר 'לא יהיה כלום כי אין כלום' - זה לא יעבור בשקט. ראש הממשלה משתדל לשמור על פאסון בניסיון לתפקד בקואליציה ולשמור על אופטימיות, יש לציין שהוא מתפקד תחת אש צולבת ועושה זאת בצורה הכי טובה שיש".

על החקירה האחרונה של ראש הממשלה סיפר: "מתחילים לראות אצלו את סימני הלחץ והמצוקה, גם מבחינת לוחות הזמנים והשעות הרבות בהם הוא משקיע במפגשים עם יועצים משפטיים. ישיבות קבינט מתבטלות בגלל פגישות משפטיות. זו חקירה ראשונה שבה ראש הממשלה נתפס לא מוכן ובמצוקה. הציגו בפניו דברים שלא הכיר וגם לא היה לו כיצד להסביר אותם ולהתגונן. העסק הופך לסרט בלשי מעניין במיוחד".

 

על הבחירה בפרקליט הצמרת ז'אק חן כיועץ של ראש הממשלה אמר כספית: "ככל שעובר הזמן מתבררים יותר ויותר פרטים בנושא. התברר שהוא כבר חודשים היה יועץ של נתניהו. דורון הרמן חשף אמש בחדשות 10 את תגובת רשויות האכיפה בנושא כשהתברר להם שעורך הדין שמייצג את הנאשמים בפרשות 3,000 ו-4,000, וחשוף לכל המידע, מדווח מאחורי הגב לראש הממשלה. ז'אק חן קרוב מאד גם למנדלבליט אשר היה פרקליטו בפרשת הרפז. אנחנו בפרק מתוחכם במיוחד מתוך הסדרה 'בית הקלפים'. 
"אינני יודע אם יש בדבר קושי חוקתי, היו כאלה שאמרו לפניי שהדברים חוקיים אך מסריחים", אמר פרשן מעריב לסיום. "אני חושב שיש פה פגיעה בטוהר החקירה בה אתה אמור להפתיע ולבצע פעולות מתוחכמות לחקר האמת בעוד שישנו עורך דין שמלהטט בין כל הגורמים והצדדים. זה מעלה תמיהות קשות".
עריכה: איתמר זיגלמן