ארגון המורים החליט להשבית היום (שלישי) את הלימודים בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ, זאת כמחאה על "חוסר ההתקדמות במו"מ על שכר המורים". עינת מרום מרעננה עזבה משרת היי-טק והגיעה להוראה מתוך תחושת שליחות. היא לימדה אנגלית בחטיבות הביניים שבעירה, אך הבינה מהר מאוד כי לא תוכל להתנהל עם המשכורת שהוצעה לה. בשיחה עם ענת דוידוב ב-103FM היא סיפרה הבוקר על ההחלטה להפסיק לעבוד כמורה בעקבות השכר החודשי הנמוך. עוד סיפרה כי במהלך מו"מ על שכרה, הוצע לה שכר נמוך של פחות מ-4,500 שקלים לתפקיד של מחנכת כיתה. 


"יצא לי לעבוד בתור מורה לאנגלית לכיתות ח'-ט'. היה לי מאד חשוב להטמיע לתלמידים את אהבת האנגלית. הרווחתי שכר התחלתי של 3,100 ברוטו למשך שנה עם קרן השתלמות שעשיתי. כנערה צעירה אחרי תואר ראשון הגעתי מחברות מחשוב וההיי-טק שם זכיתי לשכר נטו של כ-6,000 שקלים עם הטבות וטיסות לחו"ל. בכל זאת, הסכמתי לוותר על התנאים הללו בכדי ללמד אנגלית מתחושת שליחות ומצאתי שאני מאד אוהבת את המקצוע".



לדבריה של מרום, "נאלצתי לעזוב את ההוראה בגלל השיקול הכלכלי, הוצא לי להיות מחנכת ובמשא ומתן הוצע לי 4,270 שקלים בחודש במקסימום. אני מקווה שבקרוב יעלו שכר המורים, זה דבר חשוב וענק למערכת החינוך, אם מישהו במשרד החינוך שומע אותי אני קוראת לו גם להקל על התהליך עבור אנשי מקצוע שרוצים לעשות הסבה לחינוך והוראה".

עריכה: איתמר זיגלמן