אחרי שהשבית (היום) את הלימודים בבתי הספר התיכוניים בכל הארץ, הודיע ארגון המורים כי הוא ממשיך במאבק וכי מחר יושבתו הלימודים בכיתות י'-י"ד בארבע ערים בלבד: חיפה, עכו, אשדוד ואילת. בהודעת הארגון נאמר כי "מדובר בהמשך המאבק, ביתר היישובים יתקיימו הלימודים כסדרם, למעט פעילויות נוספות כגון ישיבות. כל זאת, עקב התבצרות האוצר בעמדותיו וסירובו להגיע להסכם בתום לב ומתוך רצון לקדם את מעמד המורה ותנאי העסקתו". מחר תודיע הנהלת הארגון על צעדיה הבאים.



בארגון מאשימים את משרדי האוצר והחינוך בנקיטת סחבת במשא ומתן. "למעשה, מדובר לא רק בקביעת ישיבות בתדירות נמוכה, אלא גם בניסיון מצד פקידי האוצר להטעות אותנו באמצעות נתונים שגויים וחישובים לא נכונים המכוונים להצביע על עלות גדולה מדי של הסכם השכר ואז להקטין למקסימום את דרישותינו. הם שכחו כנראה שגם אנחנו יכולים לחשב חישובים וכי לשקר רגליים קצרות", כתב אתמול יו"ר, הארגון, רן ארז, למורים.



התביעות העיקריות של המורים הן תוספת שכר מיידית לשכר ההתחלתי, כדי שמורה חדש יתחיל משכר של 8,000 ש"ח ברוטו במקום 6,400 ש"ח, עליית שכר יחסית לוותק 2 עד 7 כולל, תוספת שכר מיידית בסך 600 ש"ח למורים מוותק 8 ומעלה, תוספת גמולי השתלמות והעלאת התקרה של צבירת גמולי השתלמות, שעות לבעלי תפקידים, הוספת תפקידים, תקן לייעוץ בחט"ב, מענקי הצטיינות למורי חט"ב, גמול שעות חינוך למורי החט"ב וסל שעות ניהול למנהלי בתיה"ס ותוספת שכר למנהלים.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה להחלטה ש"תמוה כי ארגון המורים מודיע על שביתה ביום שלישי זאת בשעה שנקבעו ישיבות ליום חמישי וליום שני. נדמה כי הישיבות שנקבעו לא ינוצלו על ידי הארגון לצורך קידום המשא ומתן באופן יעיל. צר לנו שארגון המורים פועל בצעדים כוחניים לאחר שכבר הודיע על הסכמות בעניין. יוזכר כי משרד האוצר פועל להעלאת שכר המורים הצעירים במדינת ישראל המרוויחים כשליש ממשכורתם של מורים ותיקים, והפער ממשיך לגדול בכל שנה. פער חריג שארגון המורים מסרב לצמצם ובמקום זאת פונה להחרפת הצעדים הארגוניים על גב תלמידי ישראל".