פרקליט המדינה שי ניצן, שקיבל לפני מספר שבועות לטיפולו את תיק אום-אל חיראן, השיב אותו לאחרונה אל מח"ש בבקשה לבצע השלמת חקירה, וזאת בטרם יקבל החלטה בנושא. בזמן הקרוב, מתכוונים במח"ש לסיים את ההשלמה לפי בקשתו ולהשיב אל פרקליט המדינה את התיק. 
עיקר השלמת החקירה היא בנוגע לאירוע ירי כדור הספוג, לכאורה, לעבר חה"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת). כזכור, סיכם ראש מח"ש אורי כרמל את תיק החקירה, כאשר על פי מח"ש היא העלתה שהשוטרים בזמן הנתון חשו סכנה ממשית לחייהם, וביצעו ירי אל הנהג שדהר לעברם, זאת על מנת לגרום לו לעצור. כתוצאה מהירי נהרג תושב המקום, ורכבו דרס למוות שוטר ופצע נוספים במקום.

ח"כ עודה לאחר פגיעתו באירועים. צילום: טוויטר


בתחקיר עלה כי אבו אלקיען נורה בברכו ומת ככל הנראה כתוצאה מאובדן דם לאחר שנותר בזירה ללא טיפול כ- 15 דקות. במשטרה הסבירו את הדברים בכך שבאותו זמן נתון היו בזירה שוטרים פצועים מדריסה ואחד מהם קיפח את חייו כאמור.

נתון נוסף שנבחן קשור לירי של מספר שוטרים משני כיוונים תוך סיכון השוטרים כביכול וזאת ככל הנראה כתוצאה מהיסטריה בזירה והחשש שמדובר בפיגוע לכאורה, חשש שככל הנראה התבדה.

תגובת המחלקה לחקירות שוטרים להשבת התיק: "לאחר שהתיק הגיע לפרקליט המדינה ונבחן , התקבל מידע חדש שחייב  לבצע מספר פעולות נוספות על ידי מח"ש לצורך בדיקתו. הפעולות מבוצעות בימים אלה ולאחר שיסתיימו יושב התיק לפרקליט המדינה עם חוות דעת עדכנית לצורך קבלת החלטה".