רחל מייטליס בת ה-66, תושבת קריית אונו שיצאה במוצאי שבת מבית קרובי משפחתה בישוב רבבה שבשומרון ונסעה חזרה לביתה, איבדה את דרכה בשל היעדר קליטה אינטרנטית בסלולרי שלה, שגרמה להפסקת אפליקציית "וויז". לאחר פנייה לא נכונה לכיוון צומת גיתאי אבישר, מצאה עצמה מייטליס בליבו של הכפר בידיה הפלסטיני שבתחומי שטחי B. בשיחה עם מעריב-אונליין היא משחזרת את הרגעים ומספרת הבוקר (רביעי): "הייתי בפאניקה ופחדתי שלא אשוב הביתה". 



שוטרים ממחוז ש"י שקיבלו את הדיווח ממוקד 100 של המשטרה יצרו עימה קשר ובמקביל להדרכה שקיבלה כדי לנווט עצמה אל עבר היציאה מהכפר,


יצאו לקראתה מספר צוותים בניידות ממוגנות. בשלב שבו ניתק הקשר עימה ועלה חשש כבד לחייה החליטו שני צוותים להיכנס לתוך הכפר, שם איתרו אותה במרחק של כ-200 מטרים, חתרו למגע וחילצו אותה בריאה ושלמה כשהיא מבוהלת ומפוחדת.



פקד חן עומסי, קצין הסיור של מרחב שומרון שלקח חלק באירוע שיחזר: "זה היה במוצאי שבת, כמעט לפני השעה 18.00 בערב. התקבל דיווח במוקד 100 על נהגת שנכנסה בטעות לשטח פלסטיני. איבדה את דרכה בתוך הכפר בידייה. קצין היחידה רס"ר יקיר כהן, יצר איתה קשר טלפוני, ניסה להרגיע אותה בשעה שהיתה בסערת רגשות ומבוהלת. הוא ביקש שתתאר את מקום הימצאה והיא דיווחה על חנויות מהן הוא הבין את מיקומה".



השוטרים שהשתתפו בחילוץ. צילום: באדיבות המשטרה



"הייתי בפאניקה, מישהו לחש לי בעברית - 'אל תפחדי'"


מייטליס סיפרה בשיחה עם מעריב אונליין על הרגעים המלחיצים: "הוויז הפסיק לעבוד ופספסתי את הפנייה בדרך. פתאום מצאתי אותו בלב כפר ערבי . ראיתי שכל הכיתובים בערבית ומספרי הרכבים בצבע לבן והבנתי שאני בכפר פלסטיני ולא בשטחי ישראל. נכנסתי לפאניקה לא נורמלית. ראיתי מול העיניים את המחזות שרואים כל כך הרבה פעמים בטלוויזיה ופחדתי שהסיפור שלי נגמר ולא אחזור הביתה".
"התקשרתי לאחיין שלי שנכנס להיסטריה ולא ידעתי אפילו להסביר איפה אני נמצאת. התקשרתי למוקד 100 וקצין חזר אליי לטלפון, שאל למקומי והסברתי לו שאני סמוך לבית קפה עם כיתוב מסוים. הוא אמר לי להיכנס פנימה. למען האמת חששתי מאד אבל אמרתי שאני צריכה עזרה. ניגשתי לבן אדם שהוא הפנה אותי אליו והוא ראה שאני מבוהלת. הוא לחש לי באוזן 'גברת אל תפחדי את בידיים טובות'. היום אני מבין שהשוטר שדיבר ידע בדיוק מה הוא עשה. בינתיים הספיקו השוטרים להגיע למקום וכשראיתי את הג'יפ המשטרתי הרגשתי הקלה וביטחון. כשהשוטר נכנס אליי לרכב הרגשתי בבית ממש. השוטרים היו נפלאים, הם ליוו אותי החוצה מהכפר ואחר כך ליוו אותי למחסום חוצה שומרון".
על היציאה מהכפר הוסיפה: "קיבלתי את החיים בחזרה. המשטרה עשתה כאן משהו יוצא דופן באדיבות שגילתה, באכפתיות , במסירות ובהצלת חיים ממש ועל כך אני מודה מאד לכל אחד ואחד מהם".