משפחתו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל ממשיכה עם
אמיר פרישר גוטמן, מתוך מחוברים באדיבות HOT
התביעה נגד בית החולים איכילוב, אשר בעקבות אבחנה שגויה של סרטן בגופו של אמיר, העניקו לו טיפול שגרם לו לנזק שייתכן ואף לא אפשר לו להילחם בגלים כשנסחף ללב הים. אחיו של פרישר גוטמן, אייל פרי, התייחס היום (רביעי) ב-103FM להצהרות בית החולים איכילוב שעומד על כך שהעניק לאמיר טיפול ראוי וטען כי "התביעה עוסקת ברשלנות הרפואית של בית החולים 'איכילוב', בהסתרה, בשקרים ובדרך הלא הגיונית שהם נוקטים בה מאז שהתגלה כי אינו חולה. הם ממשיכים לנקוט בעמדה שהם נתנו לו את הטיפול הטוב ביותר ותרופות לא רלוונטיות".

בכתב התביעה מפורטת האבחנה של גוטמן כחולה בסרטן, אבחנה שהתברר לאחר מכן כשגויה ואת הטיפולים הממושכים שעבר בעקבות כך. "גם אני לקחתי תרופות כנגד איזו מחלה שכלל לא הייתה במקרה שלו. במהלך חודש שלם הם לא ידעו מה יש לאמיר ונתנו לו טיפול לא נכון, על זה הם לא מדברים וטוענים שנתנו לו טיפול ראוי".
ינאי פרישר ובנו רוי. צילום: אינסטגרם


 פרי ציין שאפשר לראות את הנזק שנגרם לאחיו בעקבות הטיפול השגוי מתיעודים שלו. "התביעה מתייחסת לכך שלאמיר נוצרו נזקים רבים בגופו כתוצאה מהטיפול עוד לפני שתבע בים. יש פה משהו שלא הגיוני וקשור לכך שקיבל טיפול שלא ראוי, כולנו ראינו את הצילומים של הסדרה 'מחוברים' המעידים על כך", אמר.


 על הקשר בין הטביעה לטיפול שקיבל אמיר פרישר גוטמן ז"ל טען: "יש חוות דעת רפואיות ונתיחה לאחר המוות. כל אדם נורמטיבי יכול להפעיל את ההיגיון ולהבחין בעובדה ששלושה אנשים נכנסו למים, ביניהם ילדה קטנה ואדם בגילנו, שמסר את הילדה לשירותי ההצלה בהכרה מלאה וקרס ברגע אחד בעקבות כאבים בחזה וברגליים. זה לא טבעי וזה לא קרה לאף אדם אחר ששהה במים, יש לנו הוכחות לכך ויודעים שזה מה שהיה".

"אמיר קיבל טיפולים לא נכונים גם כשהיה מידע לרופאים שהוא אינו חולה בסרטן, רואים זאת בבירור גם בסרט 'המתנה לחיים'", אמר, "איכילוב לא לוקחים אחריות על המקרה, אינם טוענים שהמקרה הוא טעות ונוקטים בעמדה שהם טיפלו ברופא בצורה הטובה ביותר. איכילוב לרגע לא חשבו לעצור ולבדוק את הדברים לפני שפעלו. יש כאן מקרה של יוהרת רופאים שמשפיעה על הטיפול בחולים ואותה יש למנוע".

עריכה: איתמר זיגלמן