בני משפחה וחברים רבים הגיעו היום (רביעי) ללוות את הודיה נחמה אסולין ז"ל בדרכה האחרונה. אסולין נפצעה בשנת 2011 בפיגוע שאירע בתחנת האוטובוס סמוך לבנייני האומה בירושלים, הייתה אז בת 14 בלבד. היא איבדה את הכרתה בעקבות הפיצוץ, נפגעה באורח קשה וטופלה מאז במסירות ע"י משפחתה, חברותיה ומתנדבות רבות. היום, שש שנים אחרי ולאחר החמרה במצבה היא נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. היום היא הובאה למנוחות בבית העלמין שביישוב מבוא חורון. 

"הודיה היתה ילדה שמחה מאוד, מחייכת תמיד", סיפרה זהבה גליקמן, רכזת קהילה של מבוא חורון וחברה קרובה של המשפחה. "היא היתה מוזיקאית, למדה לנגן על כל מיני כלים ורצתה להעמיק בלימודי המוזיקה. היא היתה מאוד מוכשרת ואופטימית". אסולין הותירה אחריה זוג הורים, מיכל ואליהו, ושמונה אחים.

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 


קרובת משפחתה אמרה במהלך ההלוויה: "ילדה שלנו, תמימה, היו בך חושים חדים לקלוט מה עובר על אחרים, קיבלת את הייסורים מתוך השלמה, אמרת - ה' מה שאתה עושה איתי, זה בסדר, אני מקבלת. ה' בחר בך לשאת ייסורים למען הכלל, ה' בחר בך להיות חיילת בצבא ישראל. התייסרת בשביל עם ישראל, בשכיבה שלך, הכיבכול חסרת אונים, זיכית הרבה אנשים לקבל קבלות, לגמור ספרי תהילים, כנסים, הפרשות חלה ועוד. עוררת אותנו, והתפילות האלו לא הלכו ריקם. התפילות לא הולכות לאיבוד".



עוד הוסיפה קרובת משפחתה: "התפללי הודיה נחמה על ישראל. התפללי על המשפחה, על חברותייך הרבות, את מסרת את נפשך על קידוש השם. אנו מודים על הפיקדון ומוסרים אותו באהבה ליושב במרומים. הודיה יקרה. לפני שש שנים נפצעת בפיגוע טרור, ולמרות הכל, נשארת איתנו לתקופה ארוכה. הכרתי אותך לדרך מורכבת ומגוייסת, שאנשים מיוחדים עושים את הדרך איתך ובלעדיך. הורייך מיכל ואליה רצו שתישארי איתנו עוד. יקירה, זכיתי . כולנו רוצים לתת רק מעטים יודעים איך. זכיתי להכיר הורים שיודעים להכיר, לאהוב, ולא לוותר". 




כזכור, נחמה אסולין ז"ל נפצעה בפיגוע שאירע במרץ 2011 ליד תחנת אוטובוס מול בנייני האומה בירושלים. במהלך הפיגוע אירע פיצוץ עז לאחר שתיק הוחבא סמוך לטלפון ציבורי שליד תחנת האוטובוס של קו 74. תיירת מאנגליה נרצחו ורבים נוספים וביניהם אסולין, שהייתה אז כאמור בת 14 בלבד. אסולין, שחיכתה לאוטובוס על מנת לשוב לביתה, נפגעה באורח קשה.

מאז ועד היום הייתה אסולין מחוסרת הכרה ומטופלת במסירות עם השגחה צמודה. בהודעה מטעם משפחתה נמסר כי בשבועיים האחרונים חלה החמרה במצבה והיום לפנות בוקר היא נפטרה בבת החולים הדסה עין כרם בירושלים.