האירוע שהתרחש אתמול, במהלכו בעט תלמיד כיתה ג' בבטנה של מורה הרה בבית ספר באילת, מעלה שוב לדיון הציבורי את התופעה המחפירה האלימות כלפי אנשי חינוך. בעקבות האירוע, הסתדרות המורים פתחה בשביתה בת שעתיים. "מדובר בתלמיד חדש בבית הספר בכיתה ג' שמקבל סל שירותים מלא. האירוע התרחש לאחר שיעור מתמטיקה, הילד בן השמונה כעס והלך הצידה, המחנכת שלו ביקשה ממנו לשפר את התנהגותו אחרת יאלצו לקרוא לאמא שלו לבית הספר. ברגע שהוא שמע זאת הוא כעס מאד, השתולל ופגע במורה בהריון. מדובר בתלמיד חדש שלצערי ההורים לא שתפו הפעולה בנוגע לאבחונו לחינוך המיוחד עד כה אך הנושא בטיפול", סיפרה היום (חמישי) בשיחה עם אילה חסון ב-103FM ד"ר דניאל גניאל, המשנה למנכ"ל עיריית אילת.



ילד בכיתה ג' שבועט במורתו שבהריון הוא ילד שברור שחווה אלימות איפשהו, אולי גם בבית.
"כשיש אירוע של אלימות הסיבות לא מעניינות אותנו, אנחנו מתייחסים באפס סובלנות לאירועי אלימות. מנגד הילד זכאי לטיפול ככל שניתן. המורה לא ברחה מבית הספר היא הלכה לבדיקה רפואית והיא בסדר גמור. אני מוכרח לציין שמדובר באירוע חמור ביותר ללא קשר לתוצאות האירוע, אני מקווה שלא נהיה עדים לאירועים נוספים שכאלה".



מומחית החינוך מיכל דליות הצטרפה לשיחה ואמרה בעקבות המקרה: "ממש לא ברור שהילד הזה חווה אלימות. לי יותר ברור שהילד הזה לא חווה גבולות. אינני מכירה את הסיפור באופן אישי אבל הילד פעל באופן תוקפני ולא באופן אלים. הילד השתולל ובעט מעצבים. אני מציעה לבדוק את הנושא לעומק".



עריכה: איתמר זיגלמן