הסיפור המוזר הזה מתרחש בין כותלי בית הדין הרבני. במרכז תביעת הגירושים של האישה המבקשת גט עומד מימוש הכתובה ושאלת ריח הבצל הנודף מפי בעלה. הבעל מנגד מסרב לתת לאשתו גט בנימוק כי אשתו מסרבת לקיים עמו יחסי אישות ולכן אינה זכאית למימוש כתובתה. מדובר בזוג הנשוי כבר שני עשורים ולהם ארבעה ילדים. האישה היא ד"ר לספרות והבעל איש עסקים ידוע. האישה פנתה באמצעות עורכת הדין שרין סולן לבית הדין הרבני וביקשה את מימוש הכתובה. בין יתר נימוקי הבקשה לגירושים טוענת האישה כי בעלה לא העריך כל השנים את פועלה המקצועי ואת תרומתה לגידול הילדים. 
 
המחלוקת העיקרית בין בני הזוג היא העובדה שהבעל מרבה לאכול בצל. "הוא פשוט הסריח מבצל ומנע ממני להתקרב אליו כבר כמה שנים", טענה בבקשה לגט. הבעל טען בתגובה להגנתו כי אשתו אינה זכאית למימוש הכתובה ולגט מאחר שלדבריו סירבה לקיים עמו יחסי אישות. עו"ד סולן הדגישה כי המחלוקת אינה בת פתרון לאחר שהניסיונות להגיע לפשרה כשלו. לדבריה, הבעל עמד על כך שיאכל בערב לפחות בצל אחד יבש, בעוד האישה הסכימה כי יאכל בצל ירוק חי כדי להקטין ולו במעט את הריח הנפלט ממנו. 
 

בדיון עצמו פנה אב בית הדין לבעל ושאל אותו מדוע לא הפסיק לאכול בצל לפני קיום יחסי אישות. "בצל זה בריאות", הגיב הבעל, "וזכותי לדאוג לבריאותי". בשלב הזה התברר כי אי אפשר לגשר על הפערים, ובית הדין אמור להכריע השבוע אם לחייב את הבעל במימוש כתובת האישה. 



בצל סגול. צילום: דרור כץ
בצל סגול. צילום: דרור כץ