הטיול ליד הבית הפך לדרמה: נערה בת 14, תושבת יצהר, יצאה לטייל סמוך ליישוב. בשעות אחר הצהריים נותק עמה הקשר ובעקבות זאת פתחו כוחות משטרה וצבא בסריקות אחריה. לאחר שעות ספורות של חיפושים היא אותרה אמש בבור מים בעומק של כעשרה מטרים סמוך ליצהר. מתנדבי יחידת החילוץ של שומרון הוזעקו למקום, חילצו אותה והיא פונתה על ידי מד"א במצב קל לביה"ח בילינסון.



ישעיהו בן פנחס, חובש בכיר במד"א ומתנדב ביחידת חילוץ שומרון, ואביחי בן צרויה, חובש רפואת חירום במד"א, סיפרו: "במהלך חיפושים הנערה אותרה בתוך הבור לאחר שנפלה כשטיילה עם הכלב סמוך לשעה 15:00 אחר הצהרים, מדובר בבור צר ובעומק של כשמונה מטרים. לאחר שמתנדבי היחידה חילצו אותה, העלינו אותה לאמבולנס וביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלות בפנים ובגוף והייתה נסערת, פינינו אותה לבית החולים שניידר להמשך בדיקות וטיפול כשמצבה יציב ומוגדר קל עד בינוני". 



הנערה בת ה-14 סיפרה הבוקר לאחר הנפילה על מה שאירע: "טיילתי עם הכלבה שלי ותוך כדי טיול נפלתי לבור ליד הישוב.  צעקתי המון זמן כדי שישמעו אותי, והיה שם גם חבל וכל הזמן נדנדתי אותו כי חשבתי שאולי מישהו יראה. הייתי שם המון זמן וחשבתי לעצמי: וואו, אני בתוך בור, איזה פחד. אבל חשבתי שהקב"ה שומר עלי. כשירד החושך הבנתי שאין טעם שאני אצעק כי אף אחד לא ישמע אותי. האמנתי שעד הבוקר ימצאו אותי וניסיתי אפילו לישון. פתאום שמעתי צעדים וקולות של אנשים והתחלתי לצעוק כדי שישמעו אותי".

הנערה הוסיפה כי "מה שמדהים זה שהיה לי ממש נס, לא קרה לי כמעט כלום. המחלצים היו בטוחים שהמצב שלי ממש קשה אבל בפועל נפצעתי בצורה יחסית קלה וכשיצאתי הרגשתי פתאום שיש לי אוויר לנשום".

אמה של הנערה ביקשה להודות לתושבי יצהר שנרתמו מיד לעזור ליחידת חילוץ שומרון לאגף הביטחון של המועצה האזורית שומרון. בעיקר היא ביקשה להודות "לחנוך אלברט, שבמסירות נפש ירד למטה ודאג שיהיה לילדה שלי ביגוד חם ודאג להיות איתה עד שחילצו אותה משם. אין לי מילים להודות לכולם על הדבר הזה".