״כשנדמה שראינו כבר הכל, מגיעה הצעת חוק שדגל שחור של דיקטטורה וסתימת פיות מהזן המסוכן מתנוסס מעליה", כך אמרה הערב (שני) עו"ד אליס גולדמן מתנועת אומ"ץ בהפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון. כ-80 מפגינים הגיעו אל מול ביתו של כחלון בחיפה והשתמשו במגפונים כדי לצעוק על "שחיתות שזועקת לשמיים", כלשונם. 


כזכור, הכנסת אישרה הערב את "חוק ההמלצות" - החוק האוסר על משטרת ישראל לפרסם את המלצותיה בתום חקירות. "זהו חוק פרסונלי לחלוטין שנועד להסתיר התנהלות מושחתת. כרגע התיקים המתנהלים כנגד נתניהו ובהם הוא נחקר הם תיקים 1000 ו- 2000 ולא רחוק היום בו עשוי נתניהו להיחקר גם בתיק הצוללות (3000). ומי שחרט על דגלו מניעת חקיקה אנטי דמוקרטית הוא כחלון שמול ביתו אנו מפגינים היום", אמרה גולדמן. 

משה כחלון. צילום: אבשלום ששוני
משה כחלון. צילום: אבשלום ששוני
עוד הוסיפה גולדמן: "זו הפעם השנייה בה כחלון מתגלה כמי שמילתו והצהרותיו שוות כקליפת השום. בדיוק כפי שהצהיר שיטפל במתווה הגז ושאינו מצוי בניגוד עניינים - ומיד לאחר הבחירות חזר בו כי הוא נזכר שהוא חבר של קובי מימון מבעלי חברת ישראמקו המחזיקה בכשליש ממאגר תמר, כך התגלה כחלון שוב במערומיו. לאיש כנראה אין מילה". היא הוסיפה: "אנחנו נמצאים כרגע במצב חירום, בו החקיקה הפשיסטית של סתימת פיות משתוללת".

המפגינים הניפו שלטים ואמרו: "אם לא נעצור אותם כעת - מדינת ישראל יכולה לשכוח מדמוקרטיה". גולדמן הוסיפה: "כמי שמתנדבת כבר שנים בתנועת אומ"ץ למלחמה בשחיתות, אני יכולה לומר - ובלב כבד, שהשחיתות השלטונית פשטה על כל חלקה טובה. את היום הזה התחלתי בכנסת בוועדת העבודה, בה ראיתי שוב את התנהלות האוצר הנלוזה כלפי הנכים ובדרך לישיבת הנהלה של אומ"ץ בת"א, שמעתי על הצעת החוק הבזויה וההתארגנות המהירה להפגנה מול ביתו של כחלון כי הכל קשור לקשר הון-שלטון ולשחיתות שלטונית. אני קוראת לתושבי מדינת ישראל להתעורר ולצאת לרחובות ולדרוש בחזרה את הדמוקרטיה".