אגודת העיתונאים בתל אביב העניקה הערב (שני) את פרס מפעל חיים של כנס אילת ה-11 לעיתונות לרינה מצליח מחדשות 2 ולשושנה חן, כתבת הצרכנות של "ידיעות אחרונות". מצליח אמרה בהתרגשות: "אני רוצה לברך את שושנה חן עמיתתי לפרס. אין ראויה ממך ואני לומדת ממך המון. אני רוצה להודות לאנשים שבחרו בי והעניקו לי את הפרס הזה. אני עומדת פה גאה מאד להיות חלק מהתקשורת הישראלית".



מצליח שיבחה את התקשורת בישראל, דווקא בעת בה היא מותקפת מאוד על ידי פוליטיקאים: "אני רוצה לספר לכם שהתקשורת הישראלית היא אחת הטובות בעולם. חזרתי מסדרת הרצאות בצרפת עם עיתונאים רבים ויש שם הערכה רבה לתקשורת בישראל. זה קשה לא רק כי הממשלה לפעמים נגדנו, אלא גם כי הציבור לא פעם נגדנו. או כשהמציאות היא קשה, כשצריך לסקר פרשה כמו זו של אלאור אזריה, התקשורת הישראלית אמיצה. אף אחד לא מכופף אותנו. אנחנו קו ההגנה האחרון של הדמוקרטיה בישראל ולא צריך להסביר למה היא כה חשובה".



רינה מצליח. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90
רינה מצליח. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90



מצליח התייחסה לקריירה העשירה שלה ואמרה: "זה הדבר שרציתי לעשות כל חיי. כבר 30 שנה שאני עיתונאית ולא היה יום אחד שבו לא התחשק לי לעבוד. זו זכות גדולה. אני מודה לכל מי שליוו אותי בדרך עד היום ובמיוחד לשלושה אנשים: שלום קיטל שפתח לי את הדרך, לאבי וייס ולגיא סודרי. אני רוצה להזכיר אדם אחד שנפרדנו ממנו השנה והיה המגדלור שלי – יצחק רועה ז"ל, שעשה דברים עוד בזמנו, ושכשאנו עושים אותם היום אנחנו מתלהבים מכמה אנחנו מקוריים".



בסיום דבריה אמרה מצליח: "אומרים שהאדם הוא תבנית נוף מולדתו ואני תבנית נוף משפחתי. אני מודה לאחים שלי ולהורים שלי שכל החיים סימנו לי את הדרך, שכל החיים האמינו בי וכל החיים אמרו לי 'רינה, השמיים הם הגבול'. גם היום כשהוריי כבר אינם הם השאירו לי אורות וסימנים לדרך, שאני הולכת לאורם".