מספר הרוגים בפיצוץ עז שהרעיד הערב (שני) את יפו וסביבותיה והוביל לקריסת מבנה ברחוב יפת 70 ביפו. מדובר בחנות לחומרי בניין שקרסה מעוצמת הפיצוץ. כוחות החילוץ שהגיעו למקום גילו הרס גדול, כאשר מכוניות בסביבה אף התהפכו בעקבות הפיצוץ. שישה צוותים של כיבוי אש הצליחו להשתלט על השריפה וטרקטור הגיע לסייע בחיפושים שבסופם נמצאו הקורבנות תחת ההריסות.



תיעוד מהאירוע ביפו
פרמדיקים של מד"א העניקו במהלך האירוע טיפול רפואי לחמישה פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו ועוד ארבעה פצועים במצב קל ופינו אותם לבית החולים וולפסון. בנוסף טופלו שלושה נפגעי חרדה. הכבאים הצליחו לחלץ בשלבים הראשונים של האירוע נפגע אחד ללא הכרה, שהועבר לטיפול כוחות הרפואה. 
כוחות ההצלה באזור קריסת המבנה ביפו. צילום מד"א

מהמשטרה נמסר כי נמשכות במלוא המרץ פעולות החילוץ והפינוי מהאתר ועל פי ההערכות בשל המורכבות של הזירה, הפעולות במקום יימשכו גם בשעות הקרובות. המשטרה מעדכנת כי רחוב יפת יהיה סגור לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב יהודה מרגוזה לכיוון דרום, עד רחוב שבטי ישראל. בנוסף, שוטרי התנועה יבצעו סגירות נוספות על הציר מצומת גולדמן-קוייפמן לכיוון רחוב יפת. שוטרי התנועה יהיו פרוסים גם לאורך ציר שדרות ירושלים יפו ויבצעו הכוונה של התנועה לכיוון צפון ולכיוון דרום. המשטרה ממליצה להימנע מלהגיע לרחוב יפת.

כוחות כיבוי אש במקום האירוע ביפו. צילום: דוברות מד"א
 
מכוניות הרוסות במקום השריפה ביפו. צילום: דוברות מד"א

 
מכוניות הפוכות בזירת הפיצוץ ביפו. צילום: אלוני מור


איתן שמואלי, עד ראייה לפיצוץ, סיפר בגל"צ כי "היה פיצוץ אדיר שהרעיד את כל הרחוב, את כל הבית. מדובר בחנות לחומרי בניין שהתפוצצה, וכמה מכוניות עפו באוויר. מדובר בהרס טוטאלי. הכביש הרוס לחלוטין, מכוניות עפו לכל עבר. יש פה בית עם הרבה משפחות, ורק מעוצמת הרעש נראה לי שהם נפגעו".

חובש על אופנוע מד"א צבי חמיש סיפר: "במהלך הסריקות הכבאים הזעיקו אותנו אל מאחורי המבנה שם שכב גבר כבן 40 מחוסר הכרה, שסבל מכוויות קשות בכל חלקי גופו ופגיעות הדף. בסיוע צוות הטיפול נמרץ שלנו העלינו אותו לאמבולנס ושם העניקו לו טיפול רפואי מציל חיים".

פאראמדיק מד"א מתן משה דושי סיפר: "קיבלנו את הפצוע, גבר כבן 40 מחוסר הכרה גם פגיעה רב מערכתית. הוא סבל מפגיעות הדף וכוויות קשות בכל חלקי גופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה, הנשמה וטיפול תרופתי ופינינו אותו לבי"ח וולפסון כשמצבו קשה ולא יציב".
 
פאראמדיק מד"א מאיר ולדר שהיה בין הראשונים שהגיעו למקום סיפר: "ראינו רכב שנסע על הכביש בזמן הפיצוץ ונפגע. בתוך הרכב ישבו שני צעירים, חילצנו אותם מהרכב כשהם בהכרה מלאה עם פציעות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבי"ח וולפסון כשמצבם קל".