ארגון המורים הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו להשבית את הלימודים במערכת החינוך העל יסודי בכל החטיבות העליונות של רשתות דרכא, טומשין, קדימה מדע ומכללת סכנין, מחר. מדובר בהשבתה של כ-70 בתי ספר של רשתות אלה ברחבי הארץ. בנוסף, ארגון המורים מורה על הפסקת הכנת התלמידים למבחני פיזה ובמקביל אוסר על מוריו לבצע כל פעילות מכל סוג שהוא אחרי השעה 17:30 כולל אספות הורים, אספות ציונים, אספות מורים ועוד.



גל שביתות המורים האחרון החל ביום ראשון לפני כשבועיים, כאשר ארגון המורים העל יסודיים השבית את כל התיכונים ברחבי הארץ. לאחר השביתה בת היום החל משא ומתן בין הארגון לאוצר בנוגע לשכר המורים, דרישתם העיקרית של המורים השובתים. בתחילה היה נראה כי הצדדים מגיעים להסכמות, אך במהרה קרס המשא ומתן והמורים חזרו להשבית את התיכונים ברחבי הארץ. 



רן ארז, צילום: אבשלום ששוני
רן ארז, צילום: אבשלום ששוני



"אין מדובר רק בדרישות שכר, אלא מאבק לשיפור תנאי העסקת המורים"





רן ארז, מזכ"ל ארגון המורים פרט את דרישותיהם של השובתים, בהן תוספות שכר מידיות לשכר ההתחלתי של מורים חדשים, כדי שיתחילו ממשכורת של 8,000 שקל ברוטו בחודש, במקום 6,400 שקל, תוספת שכר מידית של 600 שקל למורים ותיקים יותר, תוספת גמולי השתלמות ותקנים, מענקי הצטיינות ותוספת שכר למנהלים. 



ארז הדגיש עוד כי "אין מדובר כאן רק בדרישות שכר אלא גם בדרישות לשיפור תנאי ההעסקה ותקנים למורים. בהתאם לתוצאות שנראה מהפגישה, נחליט על הצעדים הבאים. אם ההצעות תיראנה, לא יהיה צורך בהמשך המאבק. אם לא, נמשיך במאבק עד שנגיע לתוצאות המצופות".