סכסוך העבודה בין ארגון המורים למשרד האוצר נמשך: ארגון המורים הודיע היום (רביעי) בערב כי ישבית מחר את הלימודים בכל בתי הספר התיכוניים המשתייכים לחינוך ההתיישבותי - בתי ספר אזוריים או חקלאיים, במועצות האזוריות של הקיבוצים או המושבים (הכוללים בתוכם את רוב הפנימיות החקלאיות), וכן את בתי הספר עם הפנימיות.



בנוסף, הארגון הורה על הפסקת כל עבודה מכל סוג שהוא בכל בתי הספר התיכונים בארץ אחרי השעה 15:30 והחל ממחר הורה הארגון למורים לא לבדוק מבחנים, לתת או להקליד ציונים ולא להעבירם להנהלת בתיה"ס, למעסיקים ולמשרד החינוך.



בארגון ציינו כי אם המו"מ לא יסתיים עד סוף חופשת חנוכה, החל מהיום הראשון שלאחר החופשה אין לקיים יותר יציאות מחוץ לבתיה"ס (טיולים, סיורים, הצגות, תחרויות ספורט וכו'). פעולות ההכנה ליציאה למסעות לפולין, יד ושם ומשלחות לפולין, מוחרגות מהאיסור ויתקיימו כרגיל.



גל שביתות המורים האחרון החל לפני כשבועיים, כאשר ארגון המורים העל יסודיים השבית את כל התיכונים ברחבי הארץ לשביתת אזהרה בת יום אחד. לאחר השביתה בת היום החל משא ומתן בין הארגון לאוצר בנוגע לשכר המורים. בתחילה היה נראה כי הצדדים מגיעים להסכמות, אך במהרה קרס המשא ומתן והמורים חזרו להשבית את התיכונים ברחבי הארץ, במתכונת של מגזר תיכונים אחר בכל יום. כעת כאמור, נראה כי ישנה עליית מדרגה בעיצומים.