המיליארדר האוסטרלי והמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ג'יימס פאקר, מסר עדות פתוחה באוסטרליה בגין פרשת המתנות, זאת בהכוונת חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בראשות תנ"צ כורש בר-נור, כך ניתן לפרסם הערב (רביעי). בעדותו אישר פאקר את דבריו של מילצ'ן והעוזרת האישית שלו הדס קליין לפיהם הם נענו לדרישות בני הזוג נתניהו וסיפקו להם בין היתר שמפניות וסיגרים. במשך כשנה ניסתה המשטרה לאתר את בעל ההון ולתשאל אותו.



עדות העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר, הדס קליין, משמשת עדה מרכזית בחקירת הפרשה. בעדותה מסרה כי "רכישת השמפניות לא הייתה ביוזמת מילצ'ן או פאקר, אלא תמיד ביוזמה של בני הזוג נתניהו". "שרה הייתה מבקשת בקבוקים בארגזים של 6 או 12 בקבוקי שמפניות, ביבי היה מבקש סיגרים וידע על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות", הוסיפה. 


ארנון מילצ'ן. צילום: AFP
ארנון מילצ'ן. צילום: AFP



הערכה: תשתית ראייתית נגד נתניהו 

 

קליין המשיכה וסיפרה על בקשה נוספת של שרה נתניהו לגבי תיקון נזילה במעון ראש הממשלה. "הייתה שיחה קשה, שרה צעקה עלי", סיפרה, "נתניהו רצתה שמפקח הבנייה שעובד עם פאקר ומילצ'ן יבוא לייעץ לגורמים המקצועיים של משרד רה"מ לגבי נזילה במעון. לא אישרתי, ואז היא צעקה עליי שאני ומילצ'ן מבזים אותה ואת ביבי, לא מאשרים דברים שמותרים להם כביכול. אחרי כמה שעות התקשר ביבי בעצמו, אמר שזה לא בסדר מה שהם (פאקר ומילצ'ן) עושים לגברת, שהם צריכים להבין מה היא עוברת בתקשורת, ושהם בדקו את זה מול הייעוץ המשפטי והכל מותר". 


לקראת הכרעה בתיק, נתניהו. צילום: רויטרס
לקראת הכרעה בתיק, נתניהו. צילום: רויטרס



בשבועיים הקרובים צפוי ראש הממשלה להיחקר פעם נוספת וזו אמורה להיות חקירתו האחרונה בפרשת המתנות. ההערכה היא שהתגבשה תשתית ראייתית בעבירות של הפרת אמונים וקבלת טובות הנאה בגין תיק זה (1000). לפי ההערכה, המשטרה צפויה לסכם את החקירה ללא סעיף של שוחד בפרשה זו.