בנמל התעופה בן־גוריון החלה אתמול ההיערכות לקראת השביתה הצפויה מיום שישי לפנות ערב, עם כניסת השבת ועד צאתה במוצ"ש. על ההשבתה החליט ועד עובדי רשות שדות התעופה, בראשותו של פנחס עידן, במחאה על החלטת שר הפנים אריה דרעי להקים ועדה שבה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, אשר מטרתה הכשרת מהלך לגביית כספי ארנונה מרשות שדות התעופה.



בוועד העובדים טוענים כי לאחר שהוגשה על ידי הרשות עתירה לבג"ץ נגד הגבייה, מנסים כעת ליצור עובדה קיימת ולהקדים את ההליך המשפטי, דבר שעלול להביא לפגיעה באלפי עובדים בנתב"ג. ההערכות הן שעד לשביתה המתוכננת יהיו ניסיונות של המדינה להביא לביטולה.



בינתיים, ברשות שדות התעופה נערכים לאפשרות של שביתה מלאה. מכניסת השבת ועד צאתה אמורות לנחות ולהמריא 160 טיסות עם כ־25 אלף נוסעים. הטיסות הן ברובן של חברות תעופה זרות.



בישיבה מיוחדת שכינסה הנהלת נמל התעופה בן־גוריון עם נציגי חברות התעופה ושותפי הפעילות הובהר כי תיתכן שביתה וכי עליהן להיערך בהתאם, בניסיון לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בנוסעים.



חברות התעופה התבקשו להיערך להפסקת ההמראות והנחיתות בנתב"ג מיום שישי בשעה 17:00 עד למוצאי שבת בשעה 21:00.


במוצ"ש ניתן יהיה להתחיל בתהליך הצ'ק אין (הרישום לטיסה ומשלוח המזוודות) והבידוק הביטחוני רק מהשעה 18:00. בישיבה הובהר שנמל התעופה בן־גוריון יהיה מבצעי באופן מלא ולכן כל היחידות המבצעיות והתפעול (מגדל הפיקוח, כבאות, מרכז מבצעים, ביטחון, הסבלים ויחידות השירות למטוסים) יעבדו במשמרת מלאה.



מנגד, לא יותרו המראות ונחיתות מטוסים והשדה יעבוד במתכונת של יום כיפור ויושבת בפועל. חברות התעופה עשויות לנסות להקדים המראות ונחיתות עד כניסת השבת ביום שישי, ולאחר את ההמראות והנחיתות במוצ"ש. ההערכות הן שבכל מקרה יהיו שיבושים קשים אם אכן השדה יושבת.



אתמול הוחלט על הקמת צוות מיוחד, הכולל את נציגות הוועד והנהלת הנמל, לאישור בקשות חריגות לנחיתות ולהמראות ובכלל זה טיסות אמבולנס. במקביל, תהיה היערכות של הנהלת השדה וצוותי עובדים לטיפול בנוסעים אשר טיסתם תאחר את הסגירה והם ייאלצו להישאר בשדה. ההיערכות בשדה התעופה תכלול אספקת מזון לתינוקות ושמיכות ללינה בטרמינל המושבת.