השקט המתוח הופר היום (חמישי) בדרום הארץ לאחר פיגוע שביצעו הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה, שכלל ירי של 12 פצמ"רים לעבר כוח צה"ל בזמן שביצע עבודות הנדסיות על גבול הרצועה. בעקבות כך, צה"ל הגיב בירי באמצעות טנקים וחיל אוויר לעבר מוצבים של ארגוני הטרור.
תושבי עוטף עזה, שרגילים לסבבי הלחימה הסבירו כי בשבילם הדבר הוא עניין שבשגרה. איילת אפשטיין, אמא לשלושה ילדים בני 7, 13 ו-16 היתה מחוץ לביתה כאשר נורו הפצמ"רים ותיארה: "לא הפתיע אותנו, אנחנו חיים בפתחו של הר געש וכל הזמן חושבים שהכל יתלקח בשנייה", סיפרה, "הילדים שמעו גם את הפיצוצים של הפצמ"רים וגם את הצבע האדום כשהיו בבית הספר". 
האם הוסיפה: "הילדים כבר יודעים שהפחד הוא מהנפילות של המרגמות ולא מהצבע האדום. קיבלו הנחיות מהמצוותים החינוכיים וגם במסגרת הלא פורמלית. נכון להרגע, אנחנו פועלים לפי הנחיות פיקוד העורף, חיים בשגרה, ומחר יהיו לימודים כרגיל. ממתינים לעדכונים ממערכת הביטחון".

תקיפת חיל האוויר ברצועה. צילום: רשתות ערביות

יפתח איפרגן תושב האזור סיפר על המתיחות: "באופן כללי אנחנו רגועים, לא שמענו את הפצמ"רים. לא נעים כל הסיפור הזה. אני חושב שזה לא ייגמר אף פעם אם שני הצדדים יחד לא ירצו לגמור את זה".

איפרגן הוסיף כי "בינתיים אנחנו מנהלים חיי שגרה לפי הנחיות פיקוד העורף. לצערנו למדנו לחיות עם זה אנחנו פשוט מנסים לחיות בשגרה למרות שלא אוהבים את זה". 

בתוך כך, בדובר צה"ל מסרו במהלך האירועים, כי הירי מהרצועה בוצע בתגובה לפיצוץ מנהרת הטרור החודרת, שאירע בחודש שעבר, בה נהרגו בכירים בג'יהאד האסלאמי.