פרשת יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, והפרשה החמורה בה מעורבים בכירי עיריית ראשון לציון, ממשיכה להסתעף, כשחקירתו של ביטן צפוי להימשך גם ביום רביעי הקרוב. אמיר זוהר, הכתב הפלילי באתר "פוסטה" ו"מעריב", סיפר בראיון ברשת ב', על השתלשלות העניינים, ועל החשדות החמורים שהסתעפו, ובמסגרתם גם נשאר ראש העירייה, דב צור, במעצר בימים הקרובים.



"זה החל מקבוצת הכדורגל העירונית בראשון לציון. היו חובות והוא אמר אני אחראי לתשלום, אל תדאג. עכשיו התחילו הצ'קים שהוא פיזר והגיעו לכל מיני צ'יינג'ים, אגב זה קרה בתקופה שמאיר ניצן היה ראש העיר. אמנם כולם מדברים על הסכומים, שהגיעו למיליונים, אבל מה שמעניין זה שחלק מהחובות הגיעו לשוק האפור, וכאשר זה הגיע לשם והתשלום לא שולם התחיל הבלאגן. נהיה חוב, ונהיה סלט".



זוהר המשיך וניתח: "כאשר החוב הזה התחילו להגיע נושים, אחרי שהוא הלך ותפח, והעניין הזה הגיע לגורמים לא ידידותיים, והם פנו אליו והפעילו לחצים. כשהוא ודוב צור הדיחו את מאיר ניצן, הוא נכנס לעמדות מפתח, והאיומים הלכו וגברו, כי הוא סגן ראש עיר, לא סתם פקיד".




ביטן היום במליאה. צילום: ח"כ יהודה גליק


"אי אפשר לנהל משהו בשוק האפור בלי ג'רושי"



זוהר סיפר גם המכרז שלמעשה גרם לאחד הסיבוכים בחקירה: "אחד הדברים שאותו חוקרים הוא מכרז שקשור לחבר של ביטן. מדובר על סוכן רהיטים גדול, והוא עזר לסוכן הרהיטים הזה לזכות במכרז להקמת פרויקט 1000. הוא לקח את הפרויקט באמצעות הבן שלו, כאשר על פי החשד חוסאם ג'ארושי היה השותף השקט".



"למי שלא מכיר, מדובר במשפחת פשע אימתנית. אי אפשר לנהל משהו בשוק האפור בלי המשפחה הזאת, היא ענפה, חזקה, אלימה ובעייתית. חוסאם עצמו מאוד צעיר, הוא בן 35, הוא ללא עבר במשטרה, והוא מולטי מיליונר. יש לו עסקים בתחום התשתיות, האלומיניום, בדרום אפריקה הוא רכש מכרה יהלומים. הוא איש מאוד מסודר. ובתוך העוצמה הזאת, הוא ידוע בתור חלק ממשפחת ג'רושי".



"מה שהוא נתן לקידום הזה הוא שג'רושי יטפל בחובות שלו. הוא יודע לקצר את הריבית אם צריך, וגם לוותר על החוב. אם הוא יגיד למישהו אתה חייב 100 אלף, אבל קח 20 אלף ותשתוק, אז הוא עושה את זה. אני לא יודע מספרים, לא יודע איך זה חושב לפי הריבית. אם אתה לא משלם מיליון שקל חוב, אתה חייב אחרי כל שבוע עוד 100 אלף ש"ח. השאלה היא אם ביטן עזר להם לזכות במכרז. אם הוא עזר והפחית לו חובות, כדי שלא יקבל מכות וסטירות ואיומים, לפי המשטרה. אגב, הבת של סוכן הרהיטים היא עוזר פרלמנטרית של ביטן".