חגית ביטן, רעייתו של ח"כ דוד ביטן, נחקרה בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. ביטן נשאלה בחקירתה על הפקדתה של סכום של שני מיליון שקלים בחשבון המשותף של בני הזוג, וטענה כי אינה יודעת על כך סבר. לאחר החקירה שוחררה ביטן למעצר בית בן חמישה ימים ונאסר עליה להיות באותו מקום ולדבר עם בעלה, מחשש לשיבוש חקירה. זאת למורת רוחם שלה ושל פרקליטה, עו"ד צדוק חוגי. 



עו"ד חוגי אמר בתגובה: "מרשתי מכחישה את הפרטים שהוטחו בפניה ולא מכירה כל כספי שוחד שנכנסו לחשבונה, לא בעשרות, לא במאות, ולא באלפים".  


גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו כי ביטן, שנשאלה לגבי 2 מיליון שקלים שהופקדו בחשבון משותף של בני הזוג ביטן, אמרה שאין לה מושג לגבי מקור הכספים. "לא עקבתי אחרי כל פעולה בחשבון. האמנתי ואני מאמינה לבעלי", אמרה. "אין לי ולא הייתה לי שום סיבה לעקוב אחר ההפקדות של בעלי בחשבון", השיבה לשאלות החוקרת. 

כשנשאלה לגבי העובדה שבחשבון עבר סכום כה גדול, כשהחוקרת הציגה בפניה מסמך מסכם שערכה המשטרה שבו מופיע סכום ההפקדות, אמרה ביטן: "אנחנו עדיין בחובות כספיים. לא כיסינו אותם, כך שמבחינתי שום דובר לא השתנה ואני לא יודעת לענות על זה". ביטן הטיחה בחוקרים כי "אתם מנסים להפעיל עלינו לחץ ומטיחים בו דרכי חשדות חמורים. אין לי מושג מאיפה אתם מביאים את הטענות שלכם".

חבר הכנסת דוד ביטן. צילום: אבשלום ששוני
חבר הכנסת דוד ביטן. צילום: אבשלום ששוני
 
בשלב מסוים, יצאה החוקרת החדר וכששבה הטיחה בחגית ביטן שמכיוון שהיא מאמינה שהיא אישה שאינה תמימה ומכירה את רזי החיים, ברור היא צריכה לדעת על הפקדות בסכומים שכאלה. השוטרת טענה בפניה כי על פי הדיווחים ברשות המסים הופקדו סכומי עתק בחשבונם המשות, והחשד הוא שמדובר בכפסי שוחד. "חגית ביטן אינה מבינה מה רוצים ממנה והיא בטוחה שמדובר בעלילת שווא שנרקמת סביב בעלה בעיתוי תמוה", אמרוט הגורמים.
 
נדגיש כי הפסקת החקירה באמצע ויציאתם של החוקרים מהחדר היא חלק מטקטיקת חקירה סטנדרטית, שבו משאירים את הנחקר לבד על מנת לבחון את התנהלותו וכן לתת לו את הזמן לעכל את הפרטים שהוצגו בפניו רקע לפני שמניחים לפני חלק ראשוני מהראיות שבידי החוקרים.

מעצר ועיכובים נוספים לחקירה

הבוקר הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד נוסף, ועוכבו ארבעה נוספים, ביניהם בכיר באחת החברות העירוניות בראשל"צ וכן אדם המקורב ביותר לח"כ ביטן. כמו כן עוכבו לחקירה שני חשודים נוספים ששמם נקשר עם גורמי פשיעה. אתמול בשעות הלילה המאוחרות עוכב לחקירה אחד החשודים, קבלן תמ"א,  ובסיומה הובהר לו כי הוא עצור. בשעות הצהריים הוא יובא לבית המשפט בדיון להארכת מעצרו. 
 
בתוך כך, ממידע שהגיע לידי מעריב, עולה כי איש העסקים שנחקר בפרשה וששמו עדיין נאסר לפרסום, הציע לחוקרים לעבור בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את טענותיו כי לא נתן שוחד וכל הניסיונות לקשור אותו למבנים או לעבירות אחרות מופרכות. מעצרו של החשוד הוארך ביום ראשון ב-12 ימים והבוקר סמוך ל-11 תתקבל החלטה האם להגיש ערעור לבית המשפט העליון באשר להתרת פרסום שמו.

כזכור, ביטן נחקר שלשום במשך יותר מ-14 שעות בנוגע למעורבותו בעבירות של שחיתות בעיריית ראשון לציון בזמן שניהל קבוצת הכדורגל העירונית הפועל ראשון לציון. בצאתו מחדר החקירות נשאל ביטן אם הוא מתכוון להתפטר מהכנסת וענה: "לא". גורמים במערכת אכיפת החוק וגורמים בכירים בעיריית ראשל"צ העריכו כי "החקירה הזאת מתגלגלת בקצב מהיר מאז נחשפה, היא מגיעה אל גורמים מגופים שונים ואין ספק שהיא תחלוש גם עד התגלגלות ניהול קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון". הוא צפוי להגיע לחקירה נוספת מחר. 

ל"מעריב אונליין" נודע כי החובות של יושב ראש הקואליציה החלו במאות אלפי שקלים, והגיעו למיליונים לאחר פנייתו לשוק האפור. יחד עם זאת גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי עד היום מגיעות התראות על חובות של החברה העירונית בראשון לציון, זאת בגין חובות כבדים מתקופת כהונתו של ביטן. הם טוענים כי מדובר בחובות שהצטברו בגין הפרשות ביטוח לאומי שלא הופרשו לקופת המדינה.