יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן פנה היום (שלישי) לבית המשפט בבקשה להתיר לו להתראיין בתקשורת בנושא החקירה נגדו. ביטן מבקש להסיר את המגבלות נגדו מאחר ולטענתו הודלפו פרטי חקירה רבים מהמשטרה לאמצעי התקשורת. 'הכלל נאה דורש נאה מקיים' כנראה לא הגיע לאוזניהם של היחידה החוקרת", טען יו"ר הקואליציה בפנייה לבית המשפט שנעשתה באמצעות עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי.

"לא תמצא כלי תקשורת אחד במדינה שלא פרסם חלקים נרחבים הן מחקירת המבקש ובעיקר מחקירת אשתו, כאשר יש זיקה הדוקה בין שתי החקירות", נטען עוד בבקשת ביטן, "עומד לו המבקש חסר אונים, שמו ושם אשתו מוכפשים לחינם ולא ניתנה לו ההזדמנות להגיב".


 
בתוך כך הותר לפרסום, כי ארנון גלעדי הוא הבכיר מעיריית תל אביב שנחקר אמש בפרשת ביטן והשחיתות בראשל"צ. גלעדי בן ה-59, המשנה לראש העיר רון חולדאי מכהן כיו"ר איגודן (אגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה) וכן כיו"ר מפלגת הליכוד בתל אביב.

כאמור, אמש הוא הובא לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433 בלוד ובמשך כשעתיים נחקר לגבי קשריו עם חבר הכנסת ביטן. בין היתר, נשאל גלעדי האם קיבל פניות מביטן לסייע לגורמים שונים. "הסברתי לחוקרים כי במספר מועט של מקרים אכן ביטן הפנה אלי אנשים בדיוק כמו שאנשים אחרים מפנים אלי גורמים שונים בכדי לסייע בידיהם. אני מסייע להם כחלק מהתפקיד בו אני מכהן, שכל כולו הוא לסייע לציבור ולאזרחים לעבור בצורה נוחה את חבלי הבירוקרטיה".



גלעדי דבק בעמדתו לפיה לא קיבל דבר בתמורה לסיוע שהעניק ולא ביקש דבר. הוא לא הכחיש את קשריו עם ביטן הוא וחבר הכנסת מיודדים זה שנים רבות. "פעלתי בשקיפות והכל מתוך אהבה אמיתית לתפקיד והמסירות לסייע ליצור ת"א טובה ואיכותית טוב יותר", אמר. 

הוארך מעצרו של עדנאן ג'רושי


שופט בית המשפט העליון עמית מיכלס האריך את מעצרו של עדנאן ג'רושי בשלושה ימים. כמו כן, האריך בית המשפט את מעצרם של קבלן עבודות עפר ותשתיות של בני עוזיאל בשמונה ימים וכן בשבעה ימים את מעצרו של הקבלן אלברט ביטון. 
 
יותר מאוחר היום יובא לביהמ"ש חשוד נוסף שמקורב מאוד לביטן. אתמול הותר לפרסום של חוסאם ג'רושי, יעד מרכזי של המשטרה, זאת חרף העובדה לא הואשם מעולם בארגון ניהול פשיעה וזאת בחשד שכיסה את חובותיו של ביטן בשוק האפור. עדנאן, הוא מי שהחליט כביכול לפרוש מעולם הפשע ולשמש כבורר ליישוב סכסוכים, ומכאן "קנה" את שמו במגזר כמי שמקורב לפוליטיקאים. בני משפחת ג'רושי ברובם הם אנשי עסקים העוסקים בתחום עבודות העפר וכריית חול, אולם בשל הקישור המשפחתי לדמויות המובילות במשפחה, הם הפכו ליעד מודיעיני של המשטרה ומזמן קטפו את התואר של הארגון החזק ביותר בשפלה.

מעוכב נוסף בחקירה, הוא עובד באחת החברות העירוניות בראשל"צ, והיה בעברו בקשר הדוק עם ביטן. מדובר בדמות הקשורה לקבוצת הכדורגל הפועל ראשל"צ בעבר. כמו כן הותר לפרסום, כי הקבלן שנעצר ומעצרו הוארך ב-12 ימים הוא משה יוסף, המקורב גם הוא ביטן. יוסף זכה במכרזים לביצוע עבודות תשתית במתחם 1000 בראשון לציון. הוא מכחיש את העבירות המיוחסות לו.