בשורה חלקית לעובדי "נגב קרמיקה". בדיון שהתקיים הערב (שלישי) בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בערעור ההסתדרות על ההחלטה בנושא המפעל, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה פיטורי העובדים ידחו בשלב הזה מתוך מטרה למצוא רוכש למפעל בירוחם, כך נמסר מההסתדרות.



עוד הושג בהסדר כי ייעשה מאמץ לאתר רוכש למפעל, ורק ככל שלא יאותר כזה, תסתיים באותו המועד העסקתם של העובדים. תהליך מכירת המפעל יתנהל בפיקוח של בית הדין הארצי לעבודה.



מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם אמר לאחר השגת ההסכמות כי "אחרי שהיינו בבית הדין לעבודה בירושלים ביום מורט עצבים ושעות רבות של ציפייה עד רגע זה הגיעו להסכמה ההסתדרות והבעלים בגישור והנהגת השופט אילן איטח סוכם כי העובדים ימשיכו להיות מועסקים בנגב קרמיקה בשלושת החודשים הקרובים תוך מאמץ כן ואמיתי של כל הצדדים להעביר בעלות לרוכש חדש.



עובדי נגב קרמיקה מפגינים נגד סגירת המפעל. צילום: אבשלום ששוני



ביטון הוסיף: "יש לנו אוויר וזמן קצוב עכשיו לפעול למצוא רוכש שיכנס למפעל וינסה להעמידו על הרגליים. המאבק לא תם. יש סימן של תקווה. ויש עבודה רבה בחודשים הקרובים".



מהנהלת "נגב קרמיקה" נמסר בעקבות ההסכם שהושג כי "לאורך כל התהליך ראינו את טובת העובדים לנגד עינינו וניהלנו הליכים בתום לב למכירת המפעל בירוחם מול רוכשים אפשריים. על מנת למצות את התהליך, בצעד נדיב הסכמנו לשלם שכר לתקופה נוספת וזאת בתקווה שימצא רוכש שייקח על עצמו את המשך העסקת העובדים. יש לציין כי יחסי העבודה בין נגב לעובדים יסתיימו ב- 28.2.18".