שר החינוך נפתלי בנט, ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב, הציגו היום (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת את מתווה המשרד למתן מענה חינוכי בימי החופשות. התוכנית החדשה שהוצגה מיועדת לילדי הגנים ולבתי הספר בכיתות א' עד ג'. על פי המתווה החדש, במגזר היהודי יקוצרו חמישה ימים מחופשת הפסח ויום נוסף באיסרו חג שבועות. במגזר הלא יהודי יקוצרו שישה ימים מחופשת האביב.



עלות התוכנית הכוללת יעמוד על כ-400 מיליון שקלים לעשרת ימי החופשה. עוד נמסר כי יינתן תקציב העשרה משמעותי עבור חוגים, מופעי תרבות, חומרי יצירה, ציוד מתכלה וכיוצא באלה. ההורים ישתתפו בהוצאות של התוכנית, שנקבעים על פי המדד החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (על פי אשכולות שקובעת הלשכה).



כמה זה עולה לנו?


השתתפות ההורים ליום פעילות תחולק כך: אשכולות למ"ס 1 עד 4: לא תשלום, אשכולות למ"ס 5 עד 7: 20 שקל ליום פעילות ואשכולות למ"ס 8 עד 10: 30 שקל ליום פעילות. נציין כי יום פעילות בבית ספר מוגדר בין השעות 8:00-13:00 וגן ילדים בין השעות 7:30-13:00.







השר בנט אמר במהלך הישיבה: "עם כניסתנו לתפקיד הצבנו מספר יעדים ברורים, בהם צמצום מספר תלמידים בכיתה, סייעת שניה בגני ילדים, מהפך במתמטיקה, רפורמה מבנית בחינוך המיוחד, מענה ממוקד למגזר הערבי, וטיפול מקיף בכל סוגיית הנטל הכלכלי של ציבור ההורים. הנחתי את מנכ"ל המשרד להיערך ליישום תכנית החופשות, בכל ההיבטים המקצועיים שקשורים לכך. אני קורא לשר האוצר להצטרף ליוזמה החשובה הזו, ולהקצות את התקציב הנדרש".



מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הדגיש שהמשרד מחויב למתן מענה חינוכי בימי החופשות, וכי "השר בנט נתן הנחייה ברורה, להיערך ליישום של התכנית, וחשוב להדגיש שאנחנו ערוכים. יחד עם זאת, רפורמה חשובה כזו תצא לדרך רק בהידברות ובשיתוף פעולה מלא עם הסתדרות המורים. אנו נחושים לקדם את תכנית החופשות, הן כדי להקל את הנטל על ההורים, והן כדי להעניק הזדמנות שווה לכל ילד בישראל".