שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתתף היום (רביעי) בכנס הג'רוזלם פוסט והתייחס לסוגיות המרכזיות שעל הפרק ובראשן כמובן ההכרזה הצפויה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. על ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל אמר כי "נדחה את הדיון על ההצהרה לאחריה. ירושלים זה אזור מאוד רגיש ואנחנו מוכנים לכל התפתחות. 



"אנחנו מעריכים את המאמצים האמריקאים להביא פתרון בינינו לפלסטינים, אבל עם כל הכבוד לארה"ב זו לא אלטרנטיבה לשיחות ישירות בין הצדדים. אפשר להשיג פריצת דרך רק במשא ומתן ישיר. בשבילי זה לא מתקבל על הדעת שהם יקימו מדינה בלי יהודים ואנחנו נהיה מדינה דו לאומית. יש לנו זכות למדינת לאום יהודית, לא דו לאומית. לכן ההצעה שלי להחליף שטחים כדי ליצור שתי מדינות לאום". 



בכל הנוגע לתקיפות בסוריה אמר כי הוא "לא יודע על מה מדובר. לישראל יש מדיניות ברורה מאוד לגבי סוריה. נעשה הכל כדי למנוע הברחת נשק מתוחכם מאיראן דרך סוריה לחיזבאללה. אם יהיה לנו מידע על פעילות טרור נגדנו, נעשה הכל בכל מחיר כדי לעצור אותה. נגיב בחוזקה נגד כל ירי לעבר ישראל , מכוון או לא. זאת המדיניות שלנו בשנים האחרונות ואני חושב שהיא נכונה.



נתניהו בכנס הג'רוזלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם



"החשש שלנו נובע מכך שאיראן היא האתגר הגדול ביותר עבור האזור", הוסיף, "הם אימצו גישה של מלחמה דרך שליחים - חיזבאללה, חותי'ם, עיראק ועכשיו גם בסוריה באמצעות שכירי חרב שיעים. זה עוד ניסיון ליצור מציאות כמו בלבנון, ליצור חיזבאללה נוסף בסוריה. איראן גורמת לחוסר יציבות בכל המזרח התיכון, הכוונה שלהם ברורה. בנוסף יש את השאיפות הגרעיניות שלהם.



"על מנת לעצור את האלימות במזרח התיכון יש לעצור את המשטר האיראני. כל הכוחות השיעים במזרח התיכון לא יכולים להתקיים בלי איראן. היא הבעיה הכי גדולה לכל העולם וקריטי לעצור את המשטר הזה. הסכם הגרעין הוא רע, המעצמות עשו טעות גדולה ביותר בדיפלומטיה המודרנית. חשבתי שהם הסיקו מסקנות מהסכם מינכן, אבל מה שראינו בהסכם הגרעין אלו אותן טעויות". 



על חקירות ראש הממשלה אמר כי "אין לו סיבה להתפטר לפני פסק דין של בית המשפט. יש עוד דרך ארוכה ויש לנו הרבה זמן. התפטרות של ראש ממשלה זה כמו מהפכה פוליטית, שלא לומר הפיכה".



בנוגע לסוגיית החייל אלאור אזריה אמר כי "אני מצטער על החלטת הנשיא שלא לחון את אזריה. זה סיפור עצוב לחברה שלנו, לצבא, לחיילים. בסופו של דבר חשוב לזכור שאזריה היה חייל מצוין ומצד שני היה מחבל שבא להרוג את החיילים שלנו. אני חושב שאזריה עצמו ומשפחתו שילמו מחיר כבד מאוד. עדיף לנו לגמור עם הסיפור הזה".