החורף חזר היום (רביעי), אך רק לזמן קצר. החזאי דני רופ סיפר ב-103FM על המערכת הקצרה שהגיעה לישראל ומה צפוי לנו בימים הקרובים: "היה לנו עד עכשיו סתיו יבש, לפני יומיים היה אפילו שרב. אנשים לא הבינו באיזה חודש הם נמצאים, ישראל נותנת פה אופציה למזג אוויר נפלא שאין לאף מקום באירופה. היום יש לנו מהפך, יום חורפי וקריר עם שלג בפסגת החרמון אך אנחנו עדיין רחוקים מסקי בחרמון". 



היום, בנוסף לגשמים שירדו ברחבי הארץ, באתר החרמון ירדה שכבת שלג דקה של כ-1-2 ס"מ, שכיסתה את פסגת המפלס העליון באתר מגובה 1800 מ'. הטמפרטורות הגיעו למעלה אחת במפלס העליון ושלוש מעלות בתחתון. רוחות עזות נשבו. 

רופ התבדח ואמר ש"תמיד מאשימים אותי כשאין גשם ושלג בחרמון, ממש כועסים עליי. למי שלא אוהב גשם, ממחר אנחנו ביום קר בלי גשם, אנחנו גם לא רואים בחמישה ימים הקרובים מערכת גשם רצינית. באופן רשמי אנחנו עדיין בסתיו, חודשי החורף הם החל ה-21 בדצמבר. גם בשנה שעברה היה לנו סתיו חלש, השנה יש לנו סתיו חלש במיוחד בנוגע לגשמים אך זה לא אומר שום דבר לגבי ההמשך". 
לסיום אמר: "מצבה של הכינרת באמת עצוב ולצערי כבר הפסיקו לדבר עליה. חשוב מאד שהכנרת שלנו תתמלא, היא קרובה היום לקו המים השחור, זה המצב אולי הגרוע ביותר שהיה לה מאז קום המדינה".

מצבה עגום. הכנרת. צילום ארכיון: רשות הכנרת
מצבה עגום. הכנרת. צילום ארכיון: רשות הכנרת


המערכת הגשומה והקרה שהחלה היום תסתיים כבר מחר. בשעות הבוקר יהיה מעונן חלקית ועדיין ייתכן גשם קל, אבל יהיה קר עוד יותר מהיום, כשהטמפרטורות צפויות לרדת ב־2־1 מעלות נוספות.

ביום שישי מזג האוויר כבר יהיה נאה והטמפרטורות צפויות לעלות ב־2־1 מעלות, אבל עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה. גם בשבת תימשך מגמת ההתחממות הקלה במזג האוויר ומידות החום יעלו בעוד 2־1 מעלות.