"הודעתו הצפויה של הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל היא פיגוע מדיני רב נפגעים", כך אמר אחר הצהריים (רביעי) במליאת הכנסת ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). הוא אמר את הדברים בדיון שקיימה המליאה לקראת הצהרתו הערב של נשיא ארצות הברית בעניין מעמדה של ירושלים. ח"כ טיבי וח"כים נוספים מהרשימה המשותפת הזהירו בדיון מפני ההשלכות הצפויות של הצהרה כזאת מפיו של הנשיא טראמפ. כך למשל הזהיר ח"כ טאלב אבו ערר (הרשימה המשותפת) כי "ההכרזה הצפויה של הרודן העולמי היא נשיקת מוות לתהליך המדיני".

"הצהרת נשיא ארה"ב היא בושה. תעודת קבורה לתהליך השלום כי לא תקום מדינה פלסטינית שלא תהיה בירתה ירושלים המזרחית. זה בושה שארה"ב שותפה ישירה לכיבוש הישראלי, זו הכרזת מלחמה על העולם הערבי והמוסלמי. זלזול מוחלט בעניין הפלשתיני בשיתוף עם ישראל", הוסיף ח"כ אבו ערר. עוד טען כי "התזמון להצהרה חד צדדית זו מתפרש כגלגל הצלה לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה. נשיקת מוות לתהליך המדיני".

מזהיר מההשלכות. טיבי. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
מזהיר מההשלכות. טיבי. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) אמר כי אם טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל "הוא יפסיק להיות מתווך ויהפוך להיות צד". הוא העריך כי במקרה כזה הליגה הערבית תפסיק את יוזמת השלום שלה. "לא תהיה מלחמה היום אבל המצב ישתנה", אמר. ח"כ ענת ברקו (ליכוד) קראה לעברו – אולי תפסיקו לאיים עלינו. אתם רוצים שאנו נתאבד וזה לא יקרה". "את מדברת שטויות יש לך בעיה בהבנת הנשמע. ההחלטה הזאת שבאה לבטל כל תהליך מדיני לא תבטל את הזכויות של הפלסטינים בירושלים", ענה לה.

 "לא יכול להיות שהבטחת בחירות תבעיר את האזור" 

בהמשך התפלמס ח"כ אחמד טיבי עם השר יובל שטייניץ שטען כי מי שלא מכיר בזכויות ההיסטוריות של העם היהודי על ירושלים הוא אנטישמי ואמר: "אסור לעשות את זה. אתה מבזה את המושג אנטישימיות כי גם אני שמי וגם אנחנו נגד אנטישמיות. לא כל מי שמתנגד להתנחלויות ולמדיניות ממשלת ישראל הוא אנטישמי". לגבי מעמדה של ירושלים בעיני הפלסטינים אמר טיבי: "אל קודס לגבי כל אחד מאתנו היא הפנינה שבכתר. מגיע נשיא ארצות הברית שאומר בשיחת טלפון 'הבטחתי הבטחת בחירות ואקיים כי אני נשיא חזק. לא יכול להיות שהבטחת בחירות תבעיר את האזור. הבטחה הזויה. התנהלות הזויה. היא מסוכנת". 

פלסטינים שורפים את תמונת טראמפ בעקבות ההכרזה הצפויה
פלסטינים שורפים את תמונת טראמפ בעקבות ההכרזה הצפויה
ח"כ טיבי הוסיף כי סומך על העם הפלסטיני שיידע להיאבק על מעמדה של ירושלים המזרחית במאבק עממי לא אלים כמו המאבק בעד הסרת המגנומטרים שהתנהל ללא אלימות והסתיים בניצחון. "זה המודל הכי אפקטיבי שהביא תוצאה וניצחון״. 
השר יריב לוין שהשיב לדוברים בשם הממשלה אמר כי אם הנשיא טראמפ אכן יכיר הערב בירושלים כבירת ישראל "הוא ירשום את עצמו בספר הזהב של ההיסטוריה ושל ירושלים במקום שאיש מקודמיו לא היה. יש פה מסר שכאשר אנחנו עומדים על האמת שלנו, בסופו של דבר מדינות העולם מכבדות אותנו ומכירות בזה. אנחנו נתחיל את המשא ומתן, אם יגיע, בנקודה הרבה יותר טובה". 
בדיון טען ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) כי "צריך לומר באופן ברור שלא תקום לעולם מדינה טרור ערבית בארץ ישראל. ככל שתפנימו את זה מהר יותר כך יהיה טוב יותר לכולם. אני לא מכיר דבר כזה עם פלסטיני". 
 
לדבריו, היתרון של המהלך של נשיא ארה"ב הוא בחשיפת הפרצוף האמיתי של הסכסוך וחוסר הנכונות של הפלסטינים להכיר ב"איזה ירושלים שלא תהיה, יהיו גבולותיה אשר יהיו, כבירתה של העם היהודי". הוא הזכיר לשומעיו כי ירושלים היתה בירת העם היהודי כבר לפני 3000 שנה "הרבה לפני שנולד עם פלסטיני והרבה לפני שהנביא שלכם מוחמד נולד".