בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 11 שנות מאסר על דמטאו מקונן אספה, שהודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע שורת עבירות מין בשותפתו לדירה, תחת איומי סכין. השופטים התחשבו בגזר הדין בעדותה של המתלוננת, אשר סובלת מאז האירוע מתסמיני פוסט-טראומה והעידה במהלך המשפט כי "הנאשם הרס לי את החיים... הלוואי שהייתי מתה". הם גם גזרו על אספה לשלם פיצויים למתלוננת בסכום של 20 אלף שקל.
 
אספה, בן 44, הוא אזרח אתיופיה, אשר בקשתו להכרה כפליט בישראל נדחתה והוא היה אמור לעזוב את הארץ, אך נעצר. בינו לבין המתלוננת, בת 27, הייתה היכרות מוקדמת, כשזו החליטה לעבור להתגורר בדירתו בשכירות משנה. כחודש לאחר מכן, באוגוסט 2016, בעת ששכבה במיטתה בחדרה, נכנס אספה לחדר כשסכין בידו. הוא הורה לה לכבות את מכשיר הטלפון הנייד ולהתפשט ואז באיומי הסכין ותוך שהיא מתחננת שיניח לה לנפשה ומתפללת לאלוהיה, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום
 
אספה הסכים להודות במעשים וחתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות, ללא הסכמה לעונש. בדיון בטיעונים לעונש העידה המתלוננת, כשמיררה בבכי, גופה רעד והיא הפנתה את פניה לקיר בית המשפט, והסבה את גבה לנאשם, כדי לא לראותו. לדבריה, היא מרגישה מתה, גופה; הנאשם לקח את נשמתה, "הרס לי את החיים... הלוואי והייתי מתה, אין לי טעם לחיים". 

בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: מור שמעוני
בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: מור שמעוני

 

מתסקיר נפגעת העבירה עולה כי היא סובלת מתסמיני פוסט-טראומה, המפגש עם סכנת חיים מלווה אותה בכל מקום וכי היא "מתייסרת עם תחושות אשמה ובושה על כך שלא זיהתה ולא צפתה את הפגיעה הקשה של הנאשם, וניכר כי היא כועסת על עצמה על שסמכה עליו והסכימה להיות שותפתו בדירה".
 
השופטים, גלעד נויטל, טלי חיימוביץ' וגרשון גובטובניק, לא קיבלו את עתירת התביעה, לגזור על אספה 13 שנות מאסר. תחת זאת, גזרו עליו 11 שנים. "המעשים בוצעו בחדרה, ביתה, מבצרה, של המתלוננת, במקום בו היא היתה אמורה להיות מוגנת ובטוחה", כתב ראש ההרכב, השופט נויטל, בגזר הדין. "המעשים הקשים דלעיל מדברים בעד עצמם באשר לאכזריות, האלימות וההתעללות של הנאשם במתלוננת".