מאות משתתפים הגיעו היום (שישי) לטיול בשומרון, לשחזור הטיול בו הותקפו נערים על ידי פלסטינים ובו נהרג פלסטיני שנכח במקום, בעקבות ירי של אחד ההורים. השר אורי אריאל שנכח במקום אמר כי "צריך לטייל בכל מקום בארצנו עם תנאי אבטחה מתאימים ואנחנו ממשיכים ונמשיך לטייל בארץ ישראל וטיול זה הוא הוכחה שלא נחשוש לטייל בכל מקום בארצנו".



"אני שמח לטייל הבוקר בשומרון יחד הילדים שניצלו מהלינץ' והיו ממש גיבורים. ביקרתי את הילדים בתחילת השבוע ואמרתי להם שמגיע להם תעודת הוקרה על התנהגותם ועל התמודדותם במהלך טיול הבר מצווה לפני כשבוע". הטיול נערך בתיאום עם גורמי הביטחון. בהודעה שפרסמה אתמול מפלגת האיחוד הלאומי, מפלגתו של השר אריאל, נכתב כי "אנחנו מזמינים את כולם להצטרף לטיול בשומרון, לבקר במערה בה ניצלו הנערים מניסיון הלינץ', ולהזכיר למי ששכח או עדיין לא הבין, מי הבעלים האמיתיים של הארץ הזו". 



ב'יש דין' אמרו כי "הנכונות של הצבא לאפשר את הפרובוקציה שמתכננת מחר המועצה האזורית שומרון באדמות הכפר קוסרא, במיוחד במצב העניינים הנוכחי בגדה, עלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם. אנחנו קוראים לאלוף הפיקוד להתנהג כמבוגר אחראי, ולא לאפשר לגורמים מתסיסים לנצל את האירוע הקשה שהתרחש בשבוע שעבר בקוסרא כדי להלהיט עוד יותר את הרוחות ולהוביל לפגיעה נוספת בתושבי הכפר הפלסטינים, ואולי גם לפגיעה באזרחים ישראלים ובכוחות הביטחון".