מנתח בעל שם עולמי ניהל במשך שנים רומן סוער עם מזכירתו, שבמהלכו היא נכנסה להריון ולזוג נולדה בת. בתמורה לחיסיון מוחלט של הפרשה הוא הסכים לשלם למזכירה דמי מזונות של 10,000 שקל, רכב ושכר דירה. בית המשפט אישר את הסכם המזונות, אבל הביע תמיהה לנוכח התנאים.



הדרמה הסוערת, שהעסיקה לא מעט את מקורביו של המנתח, הנחשב לאחד הבכירים בתחומו בעולם ומועסק בשני מרכזים רפואיים, החלה לפני כחמש שנים. עד להסכם הפשרה שהושג לאחרונה, עבר לא מעט דם רע בין בני הזוג. בתחילה הוגשה נגד המנתח הבכיר תביעה למזונות, שבה נטען בין היתר כי ניהל רומן כמעט גלוי עם הפקידה בשעה שהיה נשוי, ועודנו נשוי. בתקופה זו, "מרבית הזמן שימש כבוס הישיר שלה", נכתב בתביעה המקורית.



פרקליטתו, עורכת הדין שרין סולן, ציינה כי החשש הגדול של המנתח היה שהקשר עם המזכירה יחשב לניצול יחסי מרות. ההסכם נכתב כך שיענה לדרישות המחיה של בתו שנולדה מחוץ לנישואים, אבל יעניק למנתח "שקט".



עו"ד סולן ציינה כי בהסכם נקבע שלאישה ולבת אסור להתקשר עם האב ולא לדרוש מפגש כלשהו, וכי מפגש כזה יוכל להתקיים רק ביוזמתו, וכי אם אכן יחליט בבוא העת שהוא רוצה לראות את בתו, נאסר על אמה לסרב לבקשה. כמו כן נקבע בהסכמה כי הבת לא תירשם במשרד הפנים כבתו וכי האישה תישאר רשומה כאם חד־הורית.



בהסכם שורה ארוכה של סעיפים, בהם מימון שכר הדירה החודשי של אם בתו ב־25 השנים הבאות, הענקת תשלום חודשי של 10,000 שקל לצורכי מחיה והחלפת כלי רכבה של האם אחת לחמש שנים לכל הפחות. ההסכם הובא לאישור בית המשפט, וזה הביע תמיהה גלויה מהפרטים שבו. רק לאחר שקיבל הסברים משכנעים כי לא מדובר כאן בסחיטה אלא בהסכם שהוכן אחרי מו"מ ארוך בין הצדדים ובהבנה מלאה, אישרה השופטת את ההסכם.