ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואשתו, שרה נתניהו, מבקשים מבית המשפט לדחות את הערעור של העיתונאי יגאל סרנה על פסק הדין המחייב אותו לשלם להם פיצויים בגין לשון הרע – ולחייב אותו בהוצאות. כך עולה מהתשובה שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות באי כוחם.



"המערער אינו מהסס שוב ושוב לחצות קווים אדומים ואינו יודע את מורא הדין, כיוון שלא נשא בתוצאותיו הכספיות של פסק הדין, תודות לתרומות של 'חבריו', 'המוחאים כף' בהתלהבות למקרא כל הכפשה כנגד ראש הממשלה ורעייתו", נכתב בתשובה. בני הזוג נתניהו מבקשים מבית המשפט, לצד דחיית הערעור, "להשית על המערער הוצאות לדוגמה, אשר תרתענה אותו מהמשך התנהלותו הפגומה ותעברנה לו ולאנשים מסוגו מסר חד וברור, לפיו לא ניתן להכפיש באופן כה בוטה וכה מקומם איש ציבור, ללא נשיאה בתוצאות ההכפשה".



"שמם של אנשי ציבור אינו הפקר". שרה ובנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם
"שמם של אנשי ציבור אינו הפקר". שרה ובנימין נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם



"דם אנשי ציבור אינו הפקר"



על סרנה הוטל לשלם סכום של 115 אלף שקל לבני הזוג נתניהו, לאחר שבפוסט שכתב בפייסבוק טען כי ראש הממשלה "נזרק" משיירתו בכביש 1 במהלך ריב עם אשתו. "כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא ישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השגעון. הכו בתופים", כתב.



בית משפט השלום דחה את טענתו של סרנה, כי מדובר בפרודיה בלבד. "שמם של אנשי ציבור אינו הפקר ודמם אינו סומק טפי מדמו של כל אדם אחר", נכתב בהכרעת הדין. סרנה ערער על פסק הדין ובמקביל גייס את סכום הפיצויים בגיוס כספים המוני, אליו מתייחסת תגובת נתניהו.