זה שעות ארוכות נמצאים בני משפחתו של אשר אלמליח, שנדקר בפיגוע שאירע היום (ראשון) בירושלים, סביב מיטתו, דואגים ומתפללים. אלמליח, בן 46, עובד כמאבטח בתחנה המרכזית זה מספר שנים, מאבטח ותיק. גרוש, אב לבן 17, במקור מחצור הגלילית, יש לו שלושה אחים ושלוש אחיות. היה לו אח נוסף שנפטר לפני 15 שנה ממחלה.



בנו של אלמליח, אופק, סיפר למעריב כי אביו מנע פיגוע גדול יותר, והביע את זעמו על הטיפול הרך, לדעתו, שהמדינה מעניקה למחבלים. "הוא יצא בן אדם גיבור כמו שאני תמיד מכיר אותו, חשד במחבל ומנע פיגוע שלא רק בן אחד היה נפגע ממנו, וזה בוודאות, גם חברת האבטחה שלו אומרת את זה , הוא יצא ענק, יש לו לב ענק, והוא ייצא מזה גדול בעזרת ה'. אני לא יודע למה אין עונש מוות למחבלים היום, ועוד לוקחים אותם לבית חולים אחר כך. זה גורם לי להרגיש גרוע מאוד".




אשר אלמליח ובנו אופק. צילום: באדיבות המשפחה





גם אחיו של הפצוע, מאיר אלמליח הביע את דאגתו הרבה, והוסיף: "לפי מה שרופאיו אומרים, מצבו התייצב. עכשיו ממתינים לראות מה יילד יום, איל הוא עובר את הלילה הזה ואיך הוא שורד את מה שהוא קיבל. כרגע נמצאים אתו בבית החולים בנו בן ה-17 וגרושתו, הם הגיעו מטבריה. הוא גר בירושלים. הוא אדם שהעבודה היא מרכז החיים שלו. הוא חוזר הביתה, מדי פעם נוסע לבקר את בן שלו בטבריה. בתקופה האחרונה הוא גם נסע עם הבן שלו לחו"ל, פעם ראשונה, הם לא עשו זאת אף פעם. הקשר שלהם טוב ואוהב"



"אנחנו מקווים שהוא יהיה חזק ושתהייה לו סיעתא דשמיא מלמעלה, שהקב"ה יפתח לו שערים ושיהיה חזק. אנחנו מבקשים מכל עם ישראל שיתפללו עליו, בשמו המלא - אשר בן סעדה, בסך הכל לפי מה שהבנו מחברת האבטחה שלו, הוא מנע אסון כבד יותר. כל המדינה מתגאה בדבר כזה, בבן אדם שעשה את העבודה שלו כמו שצריך, בדק את החשוד כמו שצריך, החשד היה רציני וברוך ה' הוא הציל הרבה יהודים".



כזכור, בשעות הצוהריים מחבל פלסטיני בן 24 דקר את אלמליח בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים. הצעיר החביא על גופו סכין ובעת הבידוק הביטחוני שלף אותה ודקר את אלמליח בלבו. אלמליח פונה לבית החולים שערי צדק שם עדיין נלחמים הרופאים על חייו.  



אזרח שהבחין במחבל כשהוא נמלט, רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. המחבל נוטרל ולאחר שנלכד הוא נלקח לחקירה בשיתוף פעולה בין חוקרי מחוז ירושלים ושב"כ. מהשב"כ נמסר כי למחבל, צעיר כבן 24 מאזור שכם, לא היה היתר עבודה בישראל, אלא היתר מרחב התפר. עוד נמסר כי אין לו עבר פלילי קודם.