האם המשטרה השיגה את "ראיית הזהב"? במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, הודה אחד הקבלנים כי הוא העניק ליו"ר הקואליציה דוד ביטן סכום של 15 אלף שקל דמי שוחד, לכאורה, וזאת בתמורה להקלות בארנונה, כך התגלה היום (שני), עם זאת ביטן הכחיש את הטענה.



בנוסף לכך התגלה כי בעת חקירתו, עומת ביטן עם הקלטה בינו לבין איש העסקים משה יוסף, בה הודיע איש העסקים לביטן כי הוא הביא לו 1,500 דולר - כפי שהאחרון ביקש לכאורה, ועל פי ההקלטה ביטן השיב כי הוא מבקש 6,000 שקל. ביטן טען בחקירתו כי אמנם השיחה התקיימה, אך מדובר בבקשת הלוואה מצד ביטן ולא שוחד.



חתונת בתו של ח"כ ביטן, שמימונה נחקר בפרשה. צילום: אלירן אביטל, LAGO מרכז אירועים וכנסים בראשל"צ
חתונת בתו של ח"כ ביטן, שמימונה נחקר בפרשה. צילום: אלירן אביטל, LAGO מרכז אירועים וכנסים בראשל"צ



בין החשודים - אשתו של ביטן



כזכור, קשרי ביטן ויוסף נחקרים גם מזווית אחרת, כאשר עולה חשד כי ביטן העביר סכום של 260 אלף שקל לידי איש העסקים משה יוסף כדי שזה ימסור אותם לבעל האולם שבו נשאה בתו. ביטן דחה טענות אלה במהלך לחקירתו אולם נוכח התפתחויות בחקירה הוא יידרש על השאלות פעם נוספת ביום חמישי הקרוב.



כזכור, מול ביטן עומדים חשדות כבדים על מעורבותו בפרשיות שוחד בתוך עיריית ראשון לציון, הן בתקופת כהונתו כסגן ראש עיר והן בתקופתו כחבר כנסת, וזאת באמצעות שימוש בגורמים שונים בעיריית ראשון לציון. גורמים המעורבים בפרטים טוענים כי במסגרת החקירה הציגו החוקרים לביטן חלק מהעדויות ועימתו אותו עם פרטים שנאספו הן במהלך החקירה הסמויה והן במהלך החקירה הגלויה שמתנהלת בימים האחרונים, ביניהם הקלטות של חבר הכנסת סופר כספים הנחשדים ככספי שוחד.



בנוסף אליו נחקרו עד כה בפרשה, בין השאר, ראש עיריית ראשון לציון דב צור, וסגנו, יוסי חממי, בנוסף לכך נחקרה גם אשתו של יו"ר הקואליציה, חגית, ונבחנת מעורבותה והכרתה בפרשה.