מעל ל-20 קציני צה"ל ועובדים בחברות הביטחוניות גילתק ויורימיקס נעצרו בחשד כי הוציאו במרמה מעל ל-100 מיליון שקלים ממשרד הביטחון וצה"ל, כך נמסר היום (שלישי) מדוברות המשטרה. החשודים נעצרו לאחר שהחקירה המתנהלת ביאחב"ל בלהב 433 בעניינם הפכה גלויה בחודש אוקטובר האחרון. החשדות המיוחסים לעצורים הינם שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ועבירות מס. כמו כן נבדקת מעורבותם של עובדי רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון ביחס לעבירות הנחקרות.



מדובר על עובדי חברות המבצעות עבודות תשתית לתקשורת בצה"ל ובמשרד הביטחון, שהעניקו את שירותיהן החל משנת 2012 ועד לשנת 2017 במסגרת מכרז בשווי של 250 מיליון שקלים. החשודים הוציאו, על פי החשד, במרמה עשרות מיליוני שקלים מהצבא לאורך שנים, על ידי דרישות תשלום עבור עבודות שלא בוצעו או בוצעו בחלקן, והכל תוך מתן שוחד בסכומי עתק לגורמים שפיקחו עליהם.



חותמות מזויפות וחשבוניות פיקטיביות 



עוד עלה על פי החשד, כי עובדים בחברות סיפקו ליחידות צה"ל מוצרים שאינם כלולים במכרז, דיווחו על היקפי עבודה לא כפי שבוצע בפועל וניפחו חיובים על מנת להגדיל את רווחיהם. לאחר מכן הנפיקו חשבוניות, תוך שהם מסתירים ממשרד הביטחון את סוג והיקף העבודות שבוצעו או את סוג הפעילות וכמות המוצרים שנופקו בפועל.



בתוך כך, עלה החשד כי עובדים בחברות גילתק ויוריקומס זייפו ועשו שימוש בחותמות מזויפות של קצינים ונגדים בצה"ל והנפיקו חשבוניות פיקטיביות לצורך קבלת מימון מהבנקים וכן שלחו למשרד הביטחון כתבי כמויות שזוייפו במטרה להקדים את קבלת התשלומים. על פי החשד, בעלי התפקידים ביניהם קציני צבא וגורמי פיקוח נוספים, אשר מתוקף תפקידם נדרשו לפקח אחר המכרזים וקבלת השירות בבסיסים השונים, היו שותפים להוצאת סכומי העתק מכספי הצבא בניגוד לחוק ולקחו שוחד בעד קידום הפרויקטים.



במהלך החקירה בוצעה אכיפה כלכלית נרחבת במהלכה נתפס לחשודים רכוש רב בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מהמשטרה נמסר כי החקירה עודנה מתנהלת. 



עורכי הדין זיוה אגמי כהן, יעקב סבג ויוסי חמצני, המייצגים את את החברות גילתק ויוריקומס, מסרו כי "בשלב מקדמי זה של החקירה חשוב להבהיר שחברת יורוקומס נתנה שירותים כספק לגילתק ועניינה עדיין בבדיקה. מרשינו שתפו פעולה באופן מלא עם החוקרים ומסרו גרסה מפורטת. אין לנו ספק שבתום החקירה הדברים יתבהרו והחשדות יוסרו".