בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שלישי) ארבע שנות מאסר על ינון ראובני, מצית כנסיית הלחם והדגים הממוקמת על שפת הכנרת. ראובני הורשע בנסיבות מחמירות בהצתת הכנסייה שהתרחשה ביולי 2015, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי ציבור, וקשירת קשר למעשים אחרים. הפרקליטות ביקשה לגזור על ראובני עונש גבוה בהרבה ולבסוף נגזר עונשו על ארבע שנים בלבד.
פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר, הודיע שבכוונתו לערער גם על ההרשעה. בן גביר אמר כי "לא מדובר בעונש קל ונערער עליו, אבל מזל שבית המשפט לא נגרר אחרי הגישה הגזענית של הפרקליטות, שמבקשת על הצתת בית כנסת וישיבה שנתיים וחצי עד שלוש שנות מאסר, ופה ביקשו תשע שנות מאסר".

כזכור, ראובני בן ה-22, תושב אופקים, הורשע בביצוע ההצתה בחודש יולי. הוא הורחק בעבר מספר פעמים מאזור יהודה ושומרון בצו מנהלי בשל פעילות אלימה נגד ערבים ורכושם. התארגנות שבה לקח חלק פעלה במסגרת תשתית אידאולוגית, אליה משתייכים מספר מצומצם של פעילים מקרב פעילי הגבעות. תשתית זו פועלת מאז 2013, מחזיקה באידאולוגיה קיצונית השואפת לשנות את סדרי המשטר, ולקרב את הגאולה במספר שלבי פעולה.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי הוא תכנן לפרטי פרטים את הצתת הכנסייה, כאשר נטען בו גם במפורש כי ב-18 ביוני 2015 החל אירוע ההצתה בשעה 03:15, עת נכנס המצית למתחם הכנסייה בטבח'ה, אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל. באירוע המדובר רוססה על הקיר בזירת ההצתה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" - ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם ונזק כבד נגרם למבנה. 

כנסיית הלחם והדגים מנוהלת על ידי המסדר הבנדיטקיני ונחשבת לאחת הכנסיות החשובות בארץ. על פי האמונה הנוצרית, ביצע ישו במקום את אחד הניסים הידועים שלו, כשהאכיל קהל של 5,000 איש בחמישה כיכרות לחם ושני דגים.
 
כנסית הלחם והדגים. צילום: אריאל בשור
כנסית הלחם והדגים. צילום: אריאל בשור