הסתעפות נוספת בפרשה 1803: חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה עצרו תושבת תל אביב שירשה קרקע יקרת ערך, בשווי עשרות מיליוני שקלים בדרום העיר, בחשד שניסתה לקדם פרויקט בנייה בעזרת דמי שוחד. לאחר שנחקרה אמש, החליטו במשטרה להשאיר את החשודה במעצר למשך הלילה. אך היום (שלישי) בשעות הבוקר, הוחלט שלא להביאה לבית המשפט והיא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. על פי החשד, העבירה החשודה סכום של כ-150 אלף שקל לידי יזם הנדל"ן דרור גלזר, וזאת כדי שיסייע לה לקבל היתרי בנייה לפרויקט מעונות סטודנטים שתכננה להקים בקרקע המדוברת.



עוד חושדת המשטרה כי גלזר העביר את הכסף לחבר הכנסת דוד ביטן, בסיוע מקורבו, איש הנדלן והתשתיות משה יוסף - העצור גם הוא בפרשה. גלזר נחקר גם הוא במסגרת ההסתעפות, אולם בחקירתו, כך עולה, הכחיש את החשדות שיוחסו לו, וטען כי קיבל את הכסף מבעלת הקרקע במסגרת עסקה שנרקמה בין השניים, לפיה הוא ילווה את הפרויקט. גלזר ציין כי הכסף שהועבר אליו מאותה החשודה היה דמי קדימה מהסכום שהיה אמור לקבל ועל מנת לקדם את הפרויקט קשר גלזר את יוסף, שהציג עצמו כקבלן ויזם. הוא דחה בתוקף את הטענות לפיהן העביר את הכספים אל ביטן בדרך עקיפה.



דוד ביטן מגיע לחקירתו השנייה בלהב 433. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן מגיע לחקירתו השנייה בלהב 433. צילום: אבשלום ששוני



הקבלן הודה: "העברתי לביטן 15 אלף שקל דימי שוחד"



במשטרה בוחנים כעת את גרסתו של גלזר, ועל פי דיון שהתקיים אתמול בבית משפט השלום בראשון לציון ובהתאם להסדר שהגיעו החוקרים עם פרקליטו עו"ד גיל עשת ישוחרר גלזר ביום חמישי הקרוב עו"ד עשת סירב להרחיב בפרטים ואמר "אני יכול לאשר הוא כי מרשי דחה את החשדות שהוטחו בפניו ומסר הסבר לחוקרים לגבי השאלות שהוצגו בחקירתו"



רק אתמול פורסם כי במסגרת חקירת פרש1803, הודה אחד הקבלנים כי הוא העניק ליו"ר הקואליציה דוד ביטן סכום של 15 אלף שקל דמי שוחד, לכאורה, וזאת בתמורה להקלות בארנונה, כך התגלה היום (שני), עם זאת ביטן הכחיש את הטענה. בנוסף לכך התגלה כי בעת חקירתו, עומת ביטן עם הקלטה בינו לבין איש העסקים משה יוסף, בה הודיע איש העסקים לביטן כי הוא הביא לו 1,500 דולר - כפי שהאחרון ביקש לכאורה, ועל פי ההקלטה ביטן השיב כי הוא מבקש 6,000 שקל. ביטן טען בחקירתו כי אמנם השיחה התקיימה, אך מדובר בבקשת הלוואה מצד ביטן ולא שוחד.