שריפה גדולה פרצה הערב (שלישי) בדירה ברחוב בית הלל ברמת בית שמש. למקום הוזנקו באופן מיידי, שלושה צוותי כיבוי מתחנה אזורית בית שמש. 
הצוותים אשר הגיעו למקום, החלו בסריקות לאיתור לכודים, כיבוי מוקד הבעירה במקביל, סריקות בדירות בבניין, פינוי אנשים, ואוורור העשן הסמיך והרעיל  אשר הצטבר בחלל הבניין. לאחר פעילות מאומצת של הצוותים, השיגו לוחמי האש שליטה בשריפה.
מחקירה ראשונית של השריפה, חקירה שבוצעה על ידי חוקרי כבאות והצלה בתחנת בית שמש. מתברר כי השריפה החלה ככל הנראה בעקבות משחק של ילד בנרות החנוכה, דבר שגרם להתלקחות ביגוד וריהוט בסמוך לחנוכייה ולבסוף לשריפת כל הדירה. 

רשף משה ביטון, מפקד המשמרת שפעל באירוע סיפר: "בשעות הערב, דווח לנו על שריפה ברמת בית שמש. במקום היה חדר שבער כליל ונזקי פיח כבדים בכל הדירה. ביצענו פעולות כיבוי, סריקות אחר לכודים, שחרור חום ועשן וחילוץ דיירים מהבניין. לאחר כיבוי השריפה, ניגשה אלינו אישה, ובהתרגשות אמרה לנו, תודה לכם על שמנעתם מהאש להתפשט ולשרוף את כל הבניין. קרה לנו נס גדול, ממש נס חנוכה".

שריפה נוספת, שפרצה ברחוב כובשי קטמון בירושלים, החלה להתפתח במרפסת של דירה בבניין, כתוצאה מהנחת נרות חנוכה בסמוך לחומרים דליקים.
למרבה המזל, דיירי המקום הצליחו לכבות את השריפה ולוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, ביצעו כיבוי סופי של השריפה ואוורור של הדירה שהייתה אפופת עשן. בשירותי כבאות והצלה מזכירים לציבור את הוראות הבטיחות לחג החנוכה וכי הקפדה עליהם תמנע אסון ונזק לרכוש.

חנוכייה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
חנוכייה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90