אביו של הדר גולדין, שמחה, שב ותקף היום (שישי) בראיון בכאן ב' את הממשלה על התנהלותה מול חמאס לאור החלטת בג"ץ האוסרת על החזקת גופות מחבלים לצרכי מיקוח ללא חוק מתאים. "מוכיח עד כמה הממשלה נכשלה", אמר גולדין, "כל יום מחוקקים חוקים למען מישהו אחר בוא נראה אם יחוקקו חוק שילחץ על חמאס להחזיר את הבנים. אנחנו הגשנו בג"צ לגבי אי מימוש החלטות הממשלה וגם לגבי ההטבות ההומניטריות.



"כל ההחלטות לא ממומשות, הממשלה ובראשה ראש הממשלה ממשיכים לתת מתנות", הוסיף, " הציוץ של ראש הממשלה על כך שלא ניתן מתנות חינם מקומם. זה מה שאני אומר לו כבר שלוש שנים. הוא נותן להם בטון שהם בונים איתו מנהרות. הממשלה צריכה להתעורר ולחוקק את החוקים שצריך וללחוץ את הלחץ שצריך ויקרה מה שהיה צריך לקרות בסוף המלחמה. אני חושב שהממשלה לא ממשת את היכולת שלה הרשות המחוקקת לא ממשת את החלטות שלה. קבוצה של אנשים שמעדיפים לא לעשות כלום ובג"צ קצת טילטל אותם. דיבורים יש - מעשים אין".



בג"ץ הורה אתמול למדינה להשיב את גופותיהם של מחבלים שמוחזקות על ידי ישראל, כקלפי מיקוח לצורך השבת גופותיהם של חיילי צה"ל ושני האזרחים החטופים, או לחוקק חוק המאפשר לה להחזיקן. בתגובה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יכנס את הקבינט לדיון מיוחד על מנת למצוא פתרונות חוקיים לפסיקה, והצהיר: "אסור לתת לחמאס מתנות חינם".


בפסיקה הודגש בדעת רוב כי מדינת ישראל, כמדינת חוק, לא יכולה להחזיק בידיה גופות לצורכי משא ומתן בשעה שאין חוק ספציפי ומפורש המאפשר לה לעשות זאת. "גם לנתעב שברוצחים יש זכות להיקבר, ולבני משפחתו יש זכות לקברו", נכתב בפסק הדין.

את העתירות הגישו בני משפחותיהם של המחבלים, שעתרו להשבת הגופות לידיהם, על מנת שיוכלו להביאן לקבורה. מדינת ישראל סירבה להשיב את הגופות בטענה כי החזקתן עשויה לסייע לה בהשגת עסקה לחילופי גופות ושבויים עם ארגון חמאס, אשר מחזיק בגופותיהם של חיילי צה"ל, סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, ובאלו של אזרחי ישראל אברה מנגיסטו והישאם אל סייד. על רקע זה, החליטה המדינה להחזיק את גופות המחבלים בידיה בדרך של קבורה ארעית.