חוקרי המשטרה הפעילו בימים האחרונים מכבש לחצים עז על משה (מצדה) יוסף ופרקליטיו, כדי לשכנע אותו לשמש כעד מדינה בפרשה 1803. בנוסף, החוקרים נעתרו לבקשת פרקליטיו של יוסף ושחררו אותו הבוקר, יומיים לפני תום מועד הארכת המעצר שנקבע על ידי בית המשפט.
בפרקליטות מתעקשים על כך שיוסף, גם אם יחתום על הסכם עד המדינה, ירצה עונש מאסר בפועל, זאת בשל חומרת העבירות שלו. יחד עם זאת, הם נוטים להסכים עם דרישת הפרקליטים לפיה במידה ויוסף יהפוך עד מדינה, הוא יתבקש להפליל רק את אנשי הציבור והפוליטיקאים המעורבים בפרשה, ולא את גורמי הפשיעה. מדובר בין היתר בחברו הקרוב, יושב ראש הקואליציה דוד ביטן ובראש עיריית ראשון לציון דב צור.
כזכור, יוסף נחשב לדמות מרכזית בפרשת השחיתות בראשון לציון, ושמו נקשר למרבית המעורבים. בין היתר, הוא תועד בהקלטות ובסרטונים שצולמו באמצעות מצלמות נסתרות שהמשטרה הציבה בחנות הרהיטים שלו, כשהוא מדבר עם ביטן וצור. מדובר בשיחות הקשורות בין היתר לפרויקט האלף, הגדול והמשמעותי בעיר. 

גורמים במשטרה אמרו כי יוסף התמודד במכרזים לעבודות התשתית הנדרשות בפרויקט, באמצעות חברות אליהן חבר, בחלק מהמקרים מדובר בחברות פיקטיביות. הוא עשה זאת כדי להגדיל את סיכוייו לזכייה במרכז לעבודות בשווי מיליוני שקלים. יוסף דאג לקבל מהקבלנים שאיתם עבד, כספי עמלה ותיווך, וכן כספי שוחד, שהועברו לביטן. כמו כן, הוא קיבל סכום של כ-150 אלף שקלים מיזם הנדל"ן דרור גלזר, זאת על פי החשד בהקשר לפרויקט מעונות הסטודנטים בדרום תל אביב. גם במקרה זה, במשטרה סבורים שמדובר בכספי שוחד, שמוענו אל ביטן.