כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, רשות שדות התעופה ונמלי הים, הבנקים, חברות הביטוח, מערכת המשפט והרשויות המקומיות צפויים לשבות היום, ובתי החולים יעבדו במתכונת שבת בלבד, זאת בעקבות הפיטורים הצפויים של למעלה מ-1,700 עובדים בחברת טבע. השביתה המקיפה במגזר הציבורי, תהיה מוגבלת בזמן ליום אחד, כשרכבת ישראל תפעל במתכונת רגילה ונתב"ג יושבת רק לארבע שעות בין 08:00 ל-12:00.

עד כה דווח על שלוש טיסות בלבד שנדחו, בעוד שכל השאר הוקדמו. בהסתדרות הסבירו שהוחלט להחריג את רכבת ישראל וחברות האוטובוסים מהשביתה הכללית במשק על מנת למנוע פגיעה באלפי חיילים החוזרים ביום ראשון לבסיסים מחופשת סוף השבוע. כמו כן, מסגרות החינוך המיוחד ברחבי הארץ יפעלו במתכונת רגילה.

- דוגמאות לשירותים ממשלתיים ונוספים שלא יינתנו בזמן השביתה: לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני בכל המשרדים הממשלתיים ברחבי הארץ, נתב"ג לא יפעל, כאמור, בין השעות 08:00-12:00, לא יונפקו תעודות זהות ודרכונים, לשכות התעסוקה תהיינה סגורות ולא תהיה קבלת קהל, סניפי הדואר יהיו סגורים, ועוד.
 
- דוגמאות לשירותים פיננסיים שלא יינתנו בזמן השביתה: לא יינתן שירות לקהל הלקוחות בכל סניפי הבנקים ברחבי הארץ, המסחר בבורסה ייפתח באיחור ועוד.
 
- דוגמאות לשירותים שלא יינתנו בזמן השביתה בתחום האנרגיה והתשתיות: לא ישוחררו סחורות בנמלים, חברת החשמל לא תפעיל את שירות 103 ותעצור את שירותי התיקונים השוטפים, עבודות התחזוקה וגביית הכספים, ועוד.
 
- מוסדות חינוך והשכלה גבוהה שיושבתו: המל"ג, האוניברסיטה הפתוחה, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון, מכון ויצמן למדע, מכללת סמינר הקיבוצים, מוסדות חינוך חקלאיים ופנימייתיים, ויצ"ו, נעמ"ת, רשת אורט, רשת עמל, אק"ים.
 
- חברות תקשורת וטכנולוגיות מתקדמות שיושבתו: בזק חברה ישראלית לתקשורת בע"מ, פלאפון תקשורת, בזק בינלאומי, בזק אונליין, סלקום נטוויז'ן, דינמיקה סלולר, פרטנר, הוט מובייל, פי. איץ. אי, סאפ, MX1, מבניר.

 
יושבת לארבע שעות: נתב"ג. צילום: פלאש 90
יושבת לארבע שעות: נתב"ג. צילום: פלאש 90

מסיבה משפטית, להסתדרות הכללית אין כל צידוק להשבית ליותר מיום אחד של סולידריות עם עובדי "טבע", חברה פרטית שנקלעה לקשיים פיננסיים בשל כשלי ניהול, את כל השירות הציבורי. מדובר בצעד קיצוני אבל סמלי בלבד של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אשר בדרך כלל לא ממהר לשלוף את נשק השביתה.

בצאת השבת, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הנחה גם את יו"ר ועד עובדי משרד הבריאות, ניסים לוי, להחריג מהצעדים חלק מהשירותים הניתנים בלשכות הבריאות ברחבי הארץ. בזמן השביתה הלשכות ימשיכו לקבל מקרים דחופים, יטפלו במקרי כלבת ויפעילו את המחלקות למחלות ממושכות ושיקום למען תושבים עם נכות הזכאים למכשירי שיקום וניידות. שירותים אחרים בלשכות לא יינתנו בזמן שעות השביתה.
 
למרות השבתת כל משרדי הממשלה ושלוחותיהם, עיקר השביתה יהיה במפעלי ואתרי טבע עצמם ברחבי הארץ שהפעילות בהם תיפסק ליום אחד בשלב זה. העובדים צפויים להגיע לאתרים בהם עתידים להתרחש רוב הפיטורים, שני המפעלים בירושלים ומטה החברה בפתח תקווה, אבל גם במפעלים המיועדים למכירה ועתידם לא ברור בקרית שמונה ובאשדוד. בהסתדרות מעוניינים בתמונת המחאה, כדי שלא לאפשר למכת הפיטורים הקשה לרדת מסדר היום הציבורי וללחוץ על הממשלה להתערב ישירות במשבר אף שאין לה אחריות ישירה אליו.