אחרי חצי שנה של חקירה, הצליחה המשטרה לפענח את רצח עד המדינה טל קורקוס ורצח אלישע סבח. היום (ראשון) הותר לפרסום כי מיכאל מור, ראש ארגון הפשיעה מהצפון, ויניב (ניבי) זגורי, ראש ארגון פשע מהדרום, שנעצרו כבר לפני שלושה שבועות, הם שאחראים לשני מקרי הרצח. סבח נורה מטווח קצר באפריל האחרון בעת שעבד במסעדה שלו בנתניה. קורקוס נרצח ב-27 ביוני באשקלון, לאחר שמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו. 



מחקירת המשטרה עולה כי זגורי ומור חברו להם יחד ובאמצעות עבריינים המשתייכים לארגונים שלהם ניסו לפגוע ולערער את אושיות החוק והשלטון במדינת ישראל, תוך פגיעה מכוונת בכל מי שיצא והעיד כנגדם בעבר, לרבות הרצח של עד המדינה טל קורקוס ואלישע סבח, וזאת על מנת לבצר את מעמדם ולייצר מורא ופחד מהם. כזכור, גם
זירת החיסול של טל קורקוס
גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, חוסלה בירידות בעת שהית ברכבה עם ילדיה בבאר שבע. 

על פי החשד הצליח זגורי ששהה בתאילנד ומאוחר יותר בסין להנחות ולהעביר פקודות ביצוע לחיילים בארגונו וכן לשתף פעולה עם מור וחברי ארגונו הן במסגרת פגישות שקיימו בסין ובתאילנד והן במסגרת מסרים שהועברו ביניהם ברשת האינטרנט.

מיכאל מור. צילום: יגאל לוי
מיכאל מור. צילום: יגאל לוי


במסגרת החקירה הצליחו החוקרים לבסס כאמור ראיות מוצקות נגד אריק איטל, החשוד המרכזי בשתי הרציחות, ואחיו של הרוצח אדם איטל. בנוסף נאספו ראיות נגד עד המדינה אלישע בן שלום, שהיה שותף בהספקת המטען, מוטי אלמקייס שהוצע לו להיות שותף ברצח והוא לא מנע אותו, מיכאל מור, שמעון שרביט שבביתו סופק המטען רב העוצמה ששימש לחיסולו של קורקוס. מי שלחץ על שלט ההפעלה היה איטל עצמו שאחראי על החלק הביצועי בפרשה.

עוד במהלך החקירה, חשפו החוקרים צעד אחר צעד את החשודים המעורבים במעשי הרצח והביאו להסגרתם של שניים מהחשודים ששהו באותה עת בתאילנד ואשר הנם מעורבים גם באיומים שם על נציג משטרת ישראל תוך שהעלילו נגדו באמצעות פרסומים שקריים ברשתות החברתיות, ובגין עבירות אלו הוגש כנגדם כתב אישום. עוד הצליחו חוקרי המשטרה לחשוף מסכת סבוכה של קשרים שהתקיימה בין כלל החשודים במספר מדינות בעולם ואשר באמצעותה הם השיגו נשקים ולבנות חבלה אשר שמשו אותם במעשיהם 
 במשטרה החליטו לאחר את חקירות שני מקרי הרצח לאחר שהגיעו למסקנה שיש ביניהם קשר, לאחר ששני הנרצחים העידו בעבר נגד ראש ארגון פשיעה בדרום וחברים נוספים בארגונו.

יניב (ניבי) זגורי. צילום: יהודה לחיאני
יניב (ניבי) זגורי. צילום: יהודה לחיאני

עוד הוסיפו וציינו במשטרה כי "פגיעה בעדי מדינה מהווה פגיעה במהות החיים הדמוקרטיים במדינה מתוקנת והניסיון להלך אימים על אזרחים נורמטיביים ועל נציגי מערכת אכיפת החוק לא יצלח, המשטרה תפעל בנחישות כלפי גורמים אלה ותביא למיצוי הדין עימם".
כאמור, בתום חקירה שארכה כשישה חודשים במהלכה עצרו חוקרי משטרת ישראל את כלל המעורבים במעשי הרצח, יוגשו כנגדם מחר כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות הפרקליטות.

רפ"ק דורון אלוני רמ"ח תשאול בימ"ר דרום סיכם את החקירה: "פרשיה 80/17 היא פרשיה חובקת עולם ומורכבת, שהתנהלה באופן סמוי במהלך חודשים רבים. במסגרת החקירה פוענחו שני מקרי רצח של טל קורקוס ואלישע סבח". לדבריו, נגד כל החשודים נאספו ראיות במגוון רחב מאד של עבירות מהחמורות שיש ובהן רצח, ניסיונות לרצח, עבירות אמל"ח וכן איומים על קצין משטרה ברצח. בניהול הפרשיה עלו גם ראיות כנגד מספר גורמים בארגון על קשירת קשר לביצוע רצח של אחת מעדות התביעה של מי מהחברים מארגון הפשיעה של ניבי זגורי וכתוצאה מהחשיפה נמנע רצח של עדת התביעה. על פי החשד עדת התביעה היתה אמורה להירצח והם היו אמורים להתמקח על הגופה בתמורה לשחרורו של אחד מחברי הארגון של זגורי המרצה היום מספר מאסרי עולם".

רפ"ק אלוני הוסיף כי "החקירה לוותה בשילוב ידיים מלא עם פרקליטות דרום ובשיתוף פעולה של גורמי משטרה שונים בארץ ומחוצה לה. נחשפה מערכת קשרים בין ראשי ארגוני פשיעה וגורמים בכירים בארגונים של ניבי זגורי ומיכאל מור. במסגרת החשיפה של הדרכים בהן פעלו עולים אכזריות תחכום תעוזה שמתריסים כנגד שלטון החוק והמדינה. במסגרת החקירה נעצרו כלל החשודים והבוקר יוגשו כתבי אישום נגדם".

עו״ד יהלי שפרלינג ועו״ד דורון נוי ממשרד עורכי הדין נוי סננס שפרלינג חצרוני, המייצגים שלושה מבין הנאשמים, מיכאל מור, שמעון שרביט ואליושה בן שלום, מסרו: "מצערת העובדה שהפרקליטות בחרה ללכת שבי אחרי עדותו של עד מדינה עם דם על ידיו שביקש להציל את עורו מהרשעה בשני תיקי רצח.  עד המדינה מסר אוסף של שקרים שאין להם אחיזה במציאות.  אין לנו ספק כי במהלך ניהול המשפט תתברר התמונה האמיתית".