ביישוב בת חפר מנסים להתאושש מהאסון שפקד את היישוב, כשסתיו לוי בת ה-17 שנהרגה אתמול בהתהפכות הטרקטורון אתמול. חברתה של סתיו, ים גוטליב, נפצעה בתאונה באורח קשה בראשה ובגבה. אביה גידי, סיפר היום (ראשון) לרפי רשף בערוץ עשר על התחושות שאחרי: "ים בסדר, היא מתאוששת. אמנם האירוע קשה אבל אנחנו מחזקים אותה. היא מוגדרת כפצועה קשה, אבל היא בסדר, חטפה מכות יבשות, שברה שתי צלעות. היא הולכת, אוכלת ושותה, היא צלולה ובסדר".
האב סיפר כי ים הייתה בהכרה לאחר התאונה והיתה זו שהזעיקה את מד"א ואת החברים שלה. "היא תפעלה את האירוע, כשהאמבולנסים לא מצאו את מקום התאונה, היא שלחה אחד החברים להביא אותם".
 

היא הבינה עד כמה חמור מצבה? 
"אז עדיין לא, אבל היא ניסתה לעשות לה החייאה בעזרת עזרה ממד"א בטלפון והיא דיברה איתי. היא פשוט ניהלה את האירוע באופן מדהים".

מתי נודע לה שסתיו נפטרה?
"לקראת שעות הבוקר היותר מאוחרות בבית החולים היא קיבלה את ההודעה המרה, היא מתחילה להשלים עם רוע הגזירה".

"מתחילה להשלים עם רוע הגזירה". ים וסתיו. צילום: באדיבות המשפחה
"מתחילה להשלים עם רוע הגזירה". ים וסתיו. צילום: באדיבות המשפחה
את הנהג אתם מכירים?
"גם הנהג וגם סתיו הם בני בית. סתיו הייתה חברת ילדות של ים, הן חגגו בת מצווה באותו האולם. הנהג הוא החבר הכי טוב של התאום של ים, שקוראים לו ירדן. מדובר בילד טוב, ילד מדהים שצריך עזרה ואנחנו חייבים להיות איתו ולעזור לו כמה שאפשר".
אין בך כעס?
"אין בי שום כעס. אני הבנתי שהוא עצור ואני רק רוצה לחבק אותו. אני מרגיש כאילו איבדתי שני ילדים, את סתיו ואותו ואני לא יודע מה יהיה איתו. שני ילדים טובים, מלח הארץ".
איך משפחתו מתמודדת?
"דיברתי אתמול עם האבא, הוא עדיין לא מעכל את זה". 
ייתכן שהיה שם אלכוהול.
"מהודעה האחרונה שקיבלתי, בדיקות הדם והשתן יצאו נקיות. לפעמים התקשורת מוציאה דברים ללא ביסוס. אני לא מעוניין לדבר על זה יותר לפני תוצאות המשטרה, מעורבים פה הרבה רגשות".