עובדי טבע ובני משפחותיהם המתבצרים במפעל החברה באזור התעשייה בהר חוצבים בירושלים הדליקו הערב (ראשון) את הנר השישי של חנוכה, כשהם עדיין בשטח המפעל. העובד שהדליק את הנרות אמר: "רבותיי ערב טוב לכולם אנחנו פה במפעל בירושלים שאמור להיות אחד הפטנטים של טבע שיחליף את פוקסימון. איכשהו קרה שהמנכ"ל עשה מה שעשה".



הוא הוסיף: "אנחנו מקווים שרוע הגזירה ישתנה. אנחנו נסמוך על הקדוש ברוך הוא ועל השליחים שלו נינסקורן ומשה כחלון. ברמקולים ביקשתי ממנו לעזור לנו יש פה ילדים ומשפחות כל אחד עם המשפחה והילדים שלו". העובד ציין כי "זו מלחמה על הבית, על ירושלים עיר הקודש. על הגבעות שנמצאות פה ליד גבעת התחמושת נשפך כבר פה הרבה דם. מספיק עם הדם הזה".



הוא ציין: "זה גם יצא בזמן הזה של חנוכה, עינוי שלא מתאים בכלל לעשות את זה. יש פה את אליעזר בלו איש ההסתדרות שעוזר לנו בוא לפה לידי אנחנו נכבד את אליעזר פרו שעזר לנו עם ההסתדרות אנחנו תומכים בו לאורך כל הדרך".

עובד החברה אולג זלנצוב סיפר בראיון ב"החדשות": "התחלתי לעבוד בטבע לפני תשע שנים ואז זה היה מקום בטוח לעבודה, לעבוד ולהתקדם עד הפנסיה, ופתאום נגמר ביום אחד. עכשיו אשתי ואני נשב בבית. איך נשלם את המשכנתא ואת בתי הספר בסופו של דבר?". אשתו אנה, המועסקת גם היא במפעל הוסיפה כי "לא חשבנו שזה ייגמר ככה. באיזשהו שלב פשוט אמרו לנו שסוגרים וזהו. אפילו אם ישלמו לנו אבטלה, זה הרבה פחות". בתם אביטל הסבירה: "בשביל להילחם על הבית צריך לעשות הכל זאת בכל זאת עבודה של אמא ואבא, וזה לא רק שזה אמא או רק אבא, זה שניהם ביחד".

בתוך כך, ב"כאן 11" דווח כי ישנה מחלוקת בחברה. על פי הדיווח, המנכ"ל שולץ החליט שצריך לסגור את המפעלים בירושלים, ויש מנהלים מתחתיו שסבורים שלא צריך לסגור את המפעלים. בבירה ישנם שני מפעלים של החברה, והנושא צפוי לעמוד במוקד פגישת המנכ"ל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שלישי. מוקדם להעריך את הסיכויים, אם כי סביר ששרי הממשלה ידרשו לשמור על אחד המפעלים בירושלים.

[17:48, 11/12/2017] יובל בר: