המשבר ב"טבע": מנכ"ל החברה, קאר שולץ, נועד היום (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי לא ישנה את החלטתו לגבי הפיטורים והקיצוצים בחברה. הפגישה, שנערכת במשרד ראש הממשלה, בנוכחות שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן, ושר העבודה והרווחה, חיים כץ נערכה כשבחוץ ישנה הפגנה של למעלה מאלפיים מעובדי החברה. 



הפגנת עובדי טבע מול משרד ראש הממשלה - צילום: דוברות ההסתדרות

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי בפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים. "מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל".


מחברת טבע נמסר לאחר הפגישה, כי "המציאות העסקית הנוכחית של טבע מחייבת פעולה מידית ומשמעותית אשר תבטיח את עתיד החברה. ללא נקיטת צעדים נמרצים בשבועות ובחודשים הקרובים גוברת החשיפה להשתלטות פוטנציאלית על החברה. בהתאם לכך, לפני כשבוע פרסמה טבע תכנית רה-ארגון מקיפה, החיונית להשבת הביטחון הפיננסי והיציבות העסקית של החברה. תכנית הרה-ארגון צפויה להביא לצמצום של כ-14,000 משרות ברחבי העולם. חלק מהתכנית כולל רה-ארגון מקיף וביצוע אופטימיזציה ברשת התפעול של החברה, הבאה לאחר בחינה מדוקדקת של כל אחד מיותר מ-80 מפעליה ברחבי העולם".

קאר שולץ. צילום: יח"ץ
קאר שולץ. צילום: יח"ץ
יו"ר ההסתדרות הלאומית מתדרך את עובדי טבע טבליות לאחר פגישת נתניהו-שולץ

נשיא ומנכ"ל טבע, קאר שולץ, אמר אחרי הפגישה: "אני מבקש להביע את הערכתי על התמיכה המשמעותית אשר קיבלה טבע מממשלת ישראל במשך השנים ותחת הנהגתו של ראש הממשלה נתניהו ועל הכרתה בתרומתה המרכזית של טבע למדינת ישראל. הצעדים הכלולים בתכנית מיועדים לממש את שאיפתנו המשותפת לשמר את טבע כחברה גלובלית חזקה, אשר בסיסה בישראל. אנחנו נעשה זאת לטובת כל בעלי העניין שלנו, בכל העולם. כמנכ"ל של חברה אשר נמצאת בבעלות משקיעים גלובליים, עלינו לוודא שכל ההחלטות שאנו מקבלים נשענות על בסיס פיננסי וכלכלי. צעדים אלה כואבים, אך הם חיוניים להבטחת עתידה של טבע. אנו מחויבים ליישם את התכנית בכל פעילויותינו הגלובליות – בארה"ב, באירופה, בשווקים הצומחים, וגם בישראל –  באופן הוגן ומכבד".

"לצערנו, לא יכולנו להיענות לבקשת ראש הממשלה והשרים להימנע מסגירת המפעל בירושלים והחברה תמשיך בתהליך המדורג לסגירת האתר עד סוף 2019. טבע תשתף פעולה באופן מלא עם הצוות שהוקם מטעם ראש הממשלה בכדי לסייע לעובדים שיעזבו את החברה במציאת פתרונות תעסוקה חלופיים, ליווי והכשרה".


"בכדי שטבע תישאר חברה ישראלית שתמשיך ותצמח בישראל ובכדי שתרומתנו המשמעותית לכלכלת ישראל תימשך, עלינו קודם כל להציל את החברה. אני מחויב לשמור את המטה העולמי של טבע בישראל, ובכלל זה את לשכתי. אני מחויב לשמר נוכחות חזקה של מחקר ופיתוח וכן לשמר את מרבית הייצור הקיים היום בישראל גם בעתיד".

בעקבות תוצאות הפגישה מקיימות כעת ההסתדרות הכללית וההסתדרות הלאומית התייעצויות ויגיבו לאחר מכן.