סרטון התקיפה של הנערות הפלסטיניות כלפי חיילי צה"ל, שעורר סערה גדולה, לא עבר מתחת לרדאר של דידי הררי. שדרן הרדיו התייחס בפתח תוכניתו ב-103FM לאירוע, ותקף במילים קשות את הנערות, וקינח באמירה כי מבחינתו "מי לעזאזל רוצה לעשות שלום עם עם כזה מגעיל". עוד לפני כן ניסה הררי להיכנס לנעליהם של החיילים וגם של האמהות שלהם, שראו את הסרטון ובוודאי חוו כאב על הפגיעה בילדיהם. הוא גם שיבח את הדרך בה הגיבו הקצין והחייל, אך מצד שני סיפר על התחושות שלו.



"כמה פרובוקציות יכולים הפלסטינים לעשות? כמה נמוך הם יכולים לרדת ולשלוח נערות להתגרות בחיילים, לצעוק עליהם, להכות אותם, ובינתיים תהיה נערה אחת מהצד, או המפעיל שלהם, שינסו לצלם את זה מתוך תקווה שהחיילים יאבדו שליטה ואז יש להם סרט להפיץ על הצבא הכובש והאכזר שמרביץ לבנות בכל הרשתות". 
מעצר הנערה שתקפה חיילים בנבי סאלח - צילום: דו"צ
"כמה אכזבה שזה לא הולך לפי התוכנית הא? כי במקרה הם נפלו על חיילים טיפה יותר חכמים מהן, טיפה יותר מבינים לאן הדברים האלה הולכים להגיע, והחיילים האלה לא נגררו לפרובוקציה הזאת. אתה בדילמה. מצד אחד אתה אומר לעצמך כל הכבוד לחיילים האלה שלא נגררו, למרות שספגו קללות, אגרופים ונאצות, בעיקר מילדה פרובוקציה שעושה את זה מגיל 10, ומצד שני אתה רואה את זה ובא לך להעיף אגרוף חזק או סטירה לשתי מחרחרות הריב האלה, אותן טיפשות יוצרות פרובוקציה".

"מה חושבות האמהות של אותן חיילים? היא יושבת ורואה, ומה אומרת לעצמה? כל הכבוד לבן שלי, על הבגרות וההבנה, או שלאימא בא לקרוע לה את הצורה לאלה שנגעו בבן שלה. כמה מורכב המצב, כמה קשה המצב. החיילים האלה לפעמים צריכים לפתור בעיות שאפילו הממשלה והקבינט לא מצליחים לפתור. נו, אז מה אתם אומרים? אולי שווה לגבש נוהל לגבי התגרויות - אל תעשו כלום, אבל נגיע אליכם בלילה ולעצור את המכים על אלימות".

"בכל מקום אחר, על תלונה כזאת, עוצרים את אותו אדם, הוא שוהה כמה לילות בבית מעצר, ועוד פעם ועוד פעם. אני חוזר ומסתכל על התמונות האלה, ואני אומר לעצמי ברגע של שקט - מי לעזאזל רוצה שלום עם עם מגעיל שכזה?".

זועם על הסרטון. דידי הררי. צילום: קובי ריכטר