מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הגיב היום (חמישי) לראשונה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו תקף את המשטרה ואת סוגיית ההמלצות. לאחר שדיבר בטקס חילופי מפקד מחוז חוף של המשטרה, בו החליף ניצב פרץ עמר את ניצב עמוס יעקב, שפרש מן המשטרה, השיב המפכ"ל לשאלות כתבים, לדעתו על דברי נתניהו. 

"המשטרה לא צריכה להיות חלק מהשיח הציבורי הזה וגם לא נהיה חלק ממנו", קבע אלשיך. לדבריו, "אני רואה שאנחנו יודעים לשדר עסקים כרגיל ואני לא מזהה שהשיח הציבורי מפריע למשטרה לעשות את עבודתה. אנחנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו. מבחינתנו הדיון הוא רק דיון ציבורי".
 
ארדן מגבה את המשטרה

גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן דיבר בטקס. אחר שאתמול אמר כי בחלק מטענות ראש הממשלה יש צדק, אך הוא לא שלם עם הסגנון, אמר היום השר כי יעשה הכל כדי לחזק את המשטרה ולתת גיבוי לעבודתה החשובה. "המשטרה הולכת ומתעצמת בשנתיים האחרונות באופן חסר תקדים. כל זה נעשה למען האזרח, למען הסדר הציבורי ולמען שלטון החוק, כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית". השר פנה לשוטרים ולקצינים ואמר להם: "המשיכו במלאכת הקודש שלכם. 
כזכור, ביום שלישי דיבר ראש הממשלה בפני פעילי ליכוד בכפר המכבייה, ותקף אץ נטיית המשטרה להעביר המלצה לגבי העמדה לדין. "יהיו המלצות, אז מה?", אמר נתניהו.

עוד אמר ראש הממשלה בנאומ כי "רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלי כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאח"כ מתבררות כהמלצות סרק. על אלפי אנשים מהשורה, באין ספור אנשי ציבור. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו: בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים שופכים את דמם".

נתניהו בנאומו. צילום: קובי ריכטר/TPS