ישראל מבקשת להסגיר לארצות הברית אזרח ישראלי, שנאשם שם באונס קטינה בשנת 2004. הנאשם, תושב אופקים בן 52, נעצר ונחקר ולאחר מכן שוחרר בערבות – ואז נעלם מהמדינה. היום (חמישי) הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז עליו בר הסגרה. אם יוסגר, יתנהל שם ומשפטו ובמידה שיורשע – לא תצטרך ארצות הברית להתחייב להשיבו לישראל לריצוי מאסרו. בינתיים הוטל צו איסור פרסום על פרטיו המזהים של הנאשם.

על פי בקשת ההסגרה, שהוגשה באמצעות שגרירות ארצות הברית בישראל בתקופה המדוברת, החזיק הנאשם בבעלותו חנות למכירת בגדים בעיר דורמונט במדינת פנסילבניה, ארה"ב. את המתלוננת, אז בת 15 וחצי, הכיר מביקוריה בחנות. ביום האירוע, 6 בספטמבר 2004, היא הגיעה לשם מלווה בחברתה. הוא הציעה לשתיים להשתמש במיטות שיזוף סמוכות לחנות והן נעתרו. הנאשם נכנס אחרי המתלוננת לחדר השיזוף, שם אנס אותה בכוח, חרף התנגדותה. לאחר מכן הורה לה לא לספר על כך לאיש.
ביום האירוע דווחה אמה של המתלוננת על המקרה למשטרת פנסילבניה. באותו היום הוצא צו מעצר נגד הנאשם, בעקבותיו נעצר ושוחרר בערבות של 25 אלף דולר. אך אז האיש נעלם ולא התייצב לדיונים הבאים בעניינו. כעת הוא אותר בישראל, כאן הוא חי יחד עם משפחתו. מבקשת ההסגרה עולה עוד כי הנאשם היה תושב ארצות הברית בעת ביצוע העבירה, ולא תושב ישראל, ולכן אינו זכאי להתחייבות אמריקאית להעבירו לריצוי מאסרו בישראל, אם יוסגר, יורשע ויידון למאסר.