יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה עם אחיה ובת דודתה של הנערה הפלסטינית שצולמה בתחילת השבוע כשהיא מכה חיילי צה"ל בכפר נבי צאלח בשומרון. עודה העלה את התמונה עם הכיתוב: "עם אחיה ובת דודתה של עהד תמימי בנבי צאלח. אמרו לי שמאבק הוא דרך חיים, גם לילדינו וגם לגדולים שבינינו, שלא ייפסק אלא בסיום הכיבוש. חירות לעהד תמימי!". בתמונה נראה עודה המחויך עם שלושת בני משפחתה של תמימי, שמעצרה על תקיפת חיילים והסתה הוארך אתמול עד ליום שני הבא. 


נערות פלסטיניות תוקפות חייל

ח"כ ענת ברקו (ליכוד) השיבה היום (חמישי) לעודה בפוסט בטוויטר, תוך שהיא מתייחסת לחברו למפלגה באסל גאטס, שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים ולמחבלת אחלם תמימי. "מקווה עבורך שלא תבוא מצויד בטלפון סלולרי כאשר תבקר בכלא עוד פרובוקטורית/מחבלת מבית תמימי. המפורסמת שבהן היא אחלם תמימי ממובילות ומתכננות הפיגוע הרצחני בסברו. אך הילדים שבאו לאכול שם פיצה ונרצחו לא ממש מעניינים אותך", כתבה. 



פוסט התגובה של ח"כ ברקו. צילום מסך טוויטר
פוסט התגובה של ח"כ ברקו. צילום מסך טוויטר



כזכור, תמימי הפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני מאז שהסרטון שבו הופיעה הפך לוויראלי. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות ונפתח קמפיין ברשת הקורא לשחרורה מהמעצר הישראלי. אביה של תמימי הצדיק את פעולתה בראיון בתחילת השבוע. "אני סבור כי כל עוד הכיבוש קיים הסצנה הזאת תחזור שוב ושוב בחברה הפלסטינית", אמר באסם תמימי, אביה של הנערה. "לא נשתוק לנוכח הכיבוש הזה".


איור של תמימי ברשתות החברתיות הפלסטיניות
איור של תמימי ברשתות החברתיות הפלסטיניות