הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ הגיב אמש להצבעה בעצרת האו"ם על ירושלים ואמר כי ישראל תמשיך להגן על ירושלים ולזכור את הקורבנות שנפלו על מנת להפוך אותה לבירת ישראל. "בירת ישראל היא ירושלים, לא משנה מה", אמר גנץ באירוע העשור לארגון "לימוד FSU" שנערך באילת. "נלחמנו עליה, נהרגנו עליה, ואנחנו נמשיך להגן עליה, לא משנה מה יקרה".

גנץ התייחס להצהרה של טראמפ לפיה הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, ואמר כי "אני לא צריך שנשיא אמריקאי יגיד לי מה הבירה שלי, ולא התרגשתי מההצבעה באו"ם". הרמטכ"ל לשעבר אמר עוד, כי לאור החלטתו של טראמפ, על ישראל לשמור על יחסים טובים עם מדינות העולם ועם הקהילות היהודיות ברחבי העולםף אותן כינה כ"שותפות בפרויקט הציוני".
גנץ התייחס גם לתפקידו כמפקדו של צה"ל בשני מבצעים ברצועת עזה: עמוד ענן וצוק איתן. "אחרי מבצע צוק איתן, ביקרתי כל משפחה שכולה, דתייות וחילוניות, עששירות ועניות, יהודיות ולא יהודיות", אמר הרמטכ"ל לשעבר, "במקום של כאב, יש מקום לכולם". "למדתי שיש כאן מקום לשמחה הדדית לכולם, לחיים משותפים", אמר, "אנחנו חייבים ללמוד לחיות ביחד, והמסגרת של הציונות חייבת לדעת לכלול את כולם". 

 

לפיד: "הצבעת האו"ם מחפירה"

יו״ר ״יש עתיד״, יאיר לפיד, דיבר אמש במסגרת האירוע, והתייחס להצבעת האו״ם בנושא ירושלים היום :״הצבעה מחפירה של ארגון שאיבד את דרכו ואת כבודו. יש פה הצבעת מחאה חמורה ומבזה של רוב אוטומטי״. עוד הוסיף ואמר לפיד כי ״האו״ם הוא קבוצה של דיקטטורות בניהולה של טורקיה, מדינה עוינת שמנהלת נגדנו מהלכים מסוכנים. הסכם הפיוס איתה היה טעות. יש כאן רוב אוטומטי שהפך את האו״ם לארגון לא דמוקרטי. לא מבין למה ארה״ב מממנת אותו, מפני שזה ארגון שלא תורם היום לשום דבר״. 
 
בנוסף, התייחס לפיד להתבטאויותיו האחרונות של נתניהו בתקשורת: ״ראש הממשלה מחויב קודם כל לממלכתיות. לא ל״חמוצים״, ולא ל״גבות״ , ולא לעוזרים שמעורבים בשחיתות. הכנסת הופכת להיות המוסד שבמקום לחזק את שלטון החוק –מנהל את המתקפה על שלטון החוק הישראלי. ממשלת ישראל מנהלת מתקפה על שלטון החוק וראש הממשלה מוביל את זה״.  עוד הוסיף ואמר לפיד כי ״מינוי אמסלם ליו״ר הקואליציה זו בחירה בבריונות, והוא קיבל פרס כי שמר על ביבי. אם יש דבר ששכנע את הציבור הישראלי שיש דבר של ממש בתיקי נתניהו-היא העובדה שהוא בלחץ״.
 
לגבי שאלת האיחוד בגוש המרכז - שמאל, ענה לפיד בצורה חד משמעית כי "כפי שאני לא אחבור לליכוד למפלגה אחת, ככה אני לא אחבור למפלגת העבודה. היא מפלגת שמאל וראינו את זה באינספור הזדמנויות״. הוא הרחיב ואמר כי ״יש עתיד היא אלטרנטיבה השלטונית היחידה שיש היום, גם ביכולת למשוך אנשי ימין. אנשי הימין לא יצביעו למפלגה כמו מפלגת העבודה, יש להם אתה חשבון היסטורי״. 
 
 
יו״ר ״המחנה הציוני״ אבי גבאי דיבר אמש באירוע והתייחס לשאלת החיבור ליש עתיד לצורך ריצה משותפת בבחירות :״אין סיכוי שנחבור ליש עתיד לפני הבחירות, יש יתרון בפיצול הזה. יש עתיד כבר ישבו עם בנט. לעומתו, אני מחויב להקים ממשלה חדשה ושונה״. בהתייחסות ליחסיו המורכבים עם כחלון אמר גבאי כי :״כחלון לא נעלב מכלום. אני התפטרתי מסיבה ערכית. לא הייתי צריך להישאר בממשלה שאני לא מאמין בה. ״ בנוסף אמר כי לא פוסל שיתוף פעולה בעתיד עם כחלון אחרי הבחירות : ״בסוף אחרי הבחירות אנשים יושבים ומדברים.  כחלון לא שנתיים דיבר עם נתניהו, והנה הוא שר האוצר שלו היום״. 
 
בנוסף אמר גבאי כי בניגוד לדברי כחלון שלא ידע כי גבאי עומד להתפטר, ״יזו אגדה אורבנית חדשה. ישבתי אתו שבוע לפני ואמרתי לו שאני מתפטר, וגם יומיים לפני כשהודעתי לו בצורה סופית. הוא ביקש שלא אתראיין- ועשיתי את זה. זה כל מה שהיה״. גבאי גם פסל לחלוטין ישיבה משותפת עם מפלגת ״ישראל ביתנו״ : ״ליברמן הוא האחרון שנשב אתו בקואליציה. יש לו מפלגה מאוד בעייתית מבחינת שחיתות, ולכן הוא לא מועמד״. 
 
כנס העשור של הארגון מתקיים במלון "לאונרדו" באילת, וצפויים להיות בו למעלה מ-2,000 משתתפים, שיעברו סדנאות והרצאות שיועברו על ידי כ-150 מרצים. בין המרצים ניתן יהיה למצוא את השרה גילה גמליאל, שר החינוך לשעבר, גדעון סער, וגם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יעביר את דבריו.